י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הלחץ עובד • ההתקפלות

כחלון קיזז את ההעלאה במחירי החשמל

המחאה עובדת: לאחר מחאה מצד פעילים חברתיים על התייקרות מוצרי החשמל, חברות הענק התקפלו ושר האוצר הודיע כי הוא יקזז ב-3% את ההתייקרות הצפויה • המשמעות: חברות המזון יבטלו את כוונתן להעלות את המחירים

כחלון קיזז את ההעלאה במחירי החשמל
פעילים חברתיים מוחים על התייקרות החשמל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחאה עובדת: שר האוצר משה כחלון הגיע בשעות האחרונות להבנות עם "הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל", לפיהן שיעור ניכר מההתייקרות עליה החליטה הרשות, תקוזז. ככל הנראה מדובר בקיזוז של 3% משיעור ההתייקרות הצפוי. החלטה בעניין תפורסם על ידי הרשות בימים הקרובים, לאחר שתיבחן השפעת הצעדים על המחיר. 

כמו כן, התאחדות התעשיינים העבירה היום מכתב התחייבות לשר האוצר, לפיו כלל חברות המזון מבטלות את הכוונה לייקר את מחירי המזון, זאת בעקבות פנייתו של שר האוצר ופעילות משרד האוצר להפחתת עלויות התשומות.

שר האוצר, משה כחלון: "כפי שהתחייבתי בימים האחרונים, אני שמח לבשר היום כי גל ההתייקרויות הנוכחי נבלם. אזרחי ישראל לא צריכים לשאת עליות מחירים שאינן מוצדקות".

לדבריו: "משרד האוצר ימשיך לפעול להפחתת יוקר המחיה בכל תחום, כפי שפעלנו בארבע השנים האחרונות, לטובת אזרחי מדינת ישראל". יצוין כי גם חברת אסם החליטה לדחות בשלב זה את עליית המחירים עליה הכריזה. 

בשלישי האחרון נפגשו מנכ"ל אסם ויו"ר אסם עם שר האוצר לדיון לילי שנמשך לתוך השעות הקטנות של הלילה, במהלכו מסרו נציגי האוצר על פעילותם מול רשות החשמל במטרה למתן את העלייה במחירי החשמל.

בדיון עלה גם כי משרד האוצר בוחן ביטול מכסים על שורה של חומרי גלם המשמשים את אסם לייצור בישראל. מאסם נמסר בתגובה כי "בעקבות זאת החליטה הנהלת אסם לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה".

יצוין כי מאז נודע על ההתייקרות הצפויה במחירי החשמל - ובעקבות זאת גם במוצרים ברשתות המזון - החלה מחאה חברתית ופעילים רבים יצאו לרחובות.

הפעילים הדביקו מדבקות הקוראות לא לשלם על המוצרים שמחירם עלה: "לא נשלם כדי שהם יתעשרו". המדבקות הודבקו על מוצרים נבחרים של חברות הענק - אסם, תנובה, טרה וקוקה קולה, כמחאה על עליית המחירים.

ממנהיגות תנועת 'ביחד', העומדים מאחורי המחאה, נמסר בתגובה: "ההתקפלות של חברת אסם היא צעד מבורך, כמובן, אך לא בזה תסתיים המחאה שלנו. אנחנו נאבקים כדי שאנשים בישראל יוכלו לצאת לעבודה יום יום ובסוף החודש גם יצליחו להתקיים בכבוד".

מחאה חשמל התייקרות פעילים כחלון שר אוצר אסם תנובה טרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד