י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המלחמה בהתפשטות החצבת

ישיבות נקנסו בעשרות אלפי דולרים - לא דיווחו למחלקת הבריאות

לאחר 3 חודשים שמחלת החצבת מדבקת בארה"ב, בייחוד ילדים בקהילות החרדיות, מחלקת הבריאות של ניו יורק החלה לחלק דוחות כספיים למוסדות שלא דיווחו על מצב המחוסנים והלא מחוסנים, והאם נכנסו כאלה שלא חוסנו בשעריהם. 'בחדרי' עם רשימת המוסדות שנקנסו 

ישיבות נקנסו בעשרות אלפי דולרים - לא דיווחו למחלקת הבריאות
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחלקת הבריאות של מחוז רוקלנד שבניו יורק, קנסה תשע ישיבות ובתי ספר ברוקלנד קאונטי, מאחר ולא דיווחו לאנשי המחלקה על מצב חולי החצבת במוסדותיהם.

מחלקת הבריאות במחוז קיימה התייעצויות אתמול (רביעי) בנושא הטיפול בתופעת מחלת החצבת, שנמשכת כבר 12 שבועות עם 95 מקרים, כשמחצית מהחולים הם ילדים.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, הישיבות ובתי הספר שלא דיווחו, נקנסו בסכום של 2,000 דולר ליום, ישיבות אחרות במחוז כן דיווחו, אך תשע ישיבות ובתי ספר לא דיווחו ולכן נקנסו.

על פי החוק במדינת ניו יורק, אין אפשרות להכריח הורים לחסן את ילדיהם, כך שכל הורה לוקח סיכון כשהוא מחליט לא לחסן, אך למוסדות החינוך אסור לאפשר לתלמידים שלא חוסנו להגיע ללימודים, ומנהלי המוסדות חייבים לדווח למחלקת הבריאות על מצב החיסונים והאם כל מי שהגיע ללימודים חוסן.

הישיבות שנקנסו הן, ישיבת 'אור תורה' במונסי שנקנסה בסכום של 6,950 דולר, בית הספר לבנות 'בית חנה מלכה' בספרינג וואלי שנקנס ב-5,950 דולר, מרכז למידה בספרינג וואלי נקנס גם הוא ב-5,750 דולרים.

כמו כן נקנסו, ישיבת 'ציון יוסף' של חסידי פאפא בספרינג וואלי - 6,950 דולר, מוסד לבנות 'ציון יוסף' פאפא, גם הוא בספרינג וואלי נקנס באותו הסכום - 6,950 דולר.

בית הספר 'עטרת בנות' בספרינג וואלי, ובניו סקווירא נקנס על שני המוסדות יחד ב-24,750 דולר. 'אביר יעקב' לבנים וגם לבנות בספרינג וואלי ובניו סיטי, נקנס ב-5,950 דולר.

בני 'יעקב יוסף' בספרינג וואלי, ובניו סיטי נקנס בסכום של 6,950 דולרים.

חצבת קנס כספי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד