י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקרע הפנימי מחריף

בעוד 'המבשר' פרגן, 'המודיע' השמיט את הנציג הגוראי: "יד עליונה"

מאבק הקרדיטים: האם סגן השר ליצמן דרש להסיר את שמו של חבר המועצה הגוראי מהדיווח ב'המודיע' ומדוע דווקא 'המבשר' פרגן? • גורם בחסידות ל'בחדרי': "הקרע ביניהם מחריף" • סביבת ליצמן בתגובה: "מדובר ב'רכילות זולה'. סגן השר כלל לא התערב בתוכן הידיעה המדוברת"

בעוד 'המבשר' פרגן, 'המודיע' השמיט את הנציג הגוראי: "יד עליונה"
יוחנן ויצמן ויעקב ליצמן, על רקע עיתוני הבוקר צילום: באדיבות המצלם

הקרע הפנים גוראי מחריף: בעוד עיתון 'המבשר' של 'שלומי אמונים' העניק הבוקר (חמישי) קרדיט נאה לנציג חסידות גור בעיריית ירושלים יוחנן ויצמן, על מאבקו בסוגיית השבת והסטטוס קוו בבירה, עיתון הבית של ויצמן - 'המודיע' השמיט את שמו לחלוטין מהדיווח על מאבק השבת בעיר ועל פרסום מסקנות ועדת הסטטוס קוו, על פיהן, ויצמן צדק בוויכוח על מספר החנויות הפתוחות בשבת וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

כזכור, אמש נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי שנה לאחר שקמה, ועדת מירון – מרחב, שהוקמה על ידי הנציגות החרדית במטרה לבחון את הסטטוס קוו בירושלים בתקופת כהונתו של ניר ברקת כראש עיר – פרסמה את מסקנותיה.

בין מסקנות הוועדה פורסמה בדיקתו העצמאית בשטח של עו"ד יצחק מירון שממנה עלו נתונים חד משמעיים: 8 מתוך 9 עסקים שנבדקו נמצאו פתוחים בשבת כדברי מוביל המאבק יוחנן וייצמן ושלא כטענת העירייה.

כאמור, הבוקר, עיתון 'המבשר' העניק במה נאה לפרסום הדו"ח והזכיר לשבח את חבר המועצה הגוראי ויצמן על מאבקו, אולם, דווקא בעיתון 'המודיע' – עיתון הבית של ויצמן, שמו כלל לא הוזכר.

"יד עליונה בתוך חסידות גור דאגה ששמו של ויצמן לא יוזכר בעיתון והוא לא יקבל קרדיט", אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בחסידות שבקיא בפוליטיקה הפנימית, "למרות שהשניים ניסו ליישר הדורים לאחר שנים של מתיחות הדדית, ולמרות ניסיונות השלום לפני הבחירות, כעת הם רחוקים זה מזה. הקרע ביניהם מחריף", הוא מוסיף.

הגורם מרמז על כך שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ש"שולט", לדבריו, על תכני עיתון 'המודיע', הוא זה שביקש להסיר את שמו של ויצמן מהדיווח הבוקר, וזאת כאמור על רקע המתיחות עם ויצמן.

מנגד, בסביבת ליצמן דחו את הדברים, אותם הגדירו 'רכילות קטנה', ואמרו ל'בחדרי חרדים' כי "סגן השר כלל לא התערב בתוכן הידיעה המדוברת", אמרו.

מה שלא תהיה האמת, נראה שמאמצי השלום בין ליצמן וויצמן הגיעו שוב למבוי סתום וכי תמונות מחויכות של השניים יחדיו – לא נראה בזמן הקרוב ואולי לעולם לא. ימים יגידו.

יוחנן ויצמן יעקב ליצמן ירושלים המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד