י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנדלבליט משדר אופטימיות

פרקליט נתניהו: מבול ההדלפות חייב להיפסק

בעקבות הפרסום אמש של אמנון אברמוביץ' ב'חדשות' בדבר תיק 4,000, פרקליטו של ראש הממשלה עלה להתקפה בשידור וטען כי "מדובר בניסיון פסול להפעיל לחץ על מי שאמור לקבל את ההחלטה" | מנדלבליט: "ההחלטות יתקבלו אך ורק לפי הראיות והדין"

פרקליט נתניהו: מבול ההדלפות חייב להיפסק
עו"ד עמית חדד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאור הדיווח, אמש בחברת 'החדשות', כי תיק 4,000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא החזק מבין השאר שכן הוא מוגדר כשוחד מובהק, עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו תוקף ואומר כי "ההדלפות אתמול הם ניסיון שקוף להפעיל לחץ פסול על מי שצריך לקבל את ההחלטה".

אתמול (רביעי) דיווח הפרשן אמנון אברמוביץ' ב'החדשות', כי בשבוע הבא יחלו הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על בסיס טיוטת חוות הדעת של פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטה המלווה ליאת בן ארי, שלפיה תיק 4,000 מוגדר - כתיק שוחד מובהק. 

בראיון הבוקר ברדיו גלי צה"ל, אמר עו"ד עמית חדד כי "אתמול ראש הממשלה מתראיין במסגרת הועידה של גלובס ומספר לראשונה בקולו את סיפור הדברים ביחס לתיק 4000. באותו יום, שהוא לא מיוחד חוץ מהדברים האלה של ראש הממשלה, אנחנו מקבלים בערב מבול של הדלפות מגמתיות בכל כלי התקשורת שמדברים על זה שהפרקליטות המליצה כפי שהיא המליצה".

לדבריו של עו"ד חדד, "עכשיו, אחד משניים: אם זו הדלפה אמיתית אז זה חמור מאוד שאנשים שאסור להם להדליף הולכים ומדליפים אינפורמציה כזאת. ואם זאת הדלפה שקרית, אז זה גם חמור מאוד. כך או אחרת מדובר בניסיון פסול להפעיל לחץ על מי שאמור לקבל את ההחלטה".

עוד הוסיף בראיון, כי "מבול ההדלפות הזה חייב להיפסק. זה ניסיון שקוף להפעיל לחץ".

על פי הדיווח אתמול, הצוות של פרקליט המדינה שי ניצן ושל הפרקליטה המלווה ליאת בן ארי הסתגרו ועבדו מסביב לשעון במשך שבעה שבועות כדי להגיע להמלצה משותפת. ישנו עיכוב קל בשל השלמה שנדרשות בתיק 4,000.

מנדלבליט: "לקחת בעירבון מוגבל ביותר פרסומים בלתי מוסמכים"

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס הבוקר בנאומו בועידת 'גלובס' לעסקים בבניני האומה, לחקירות ראש הממשלה ואמר, "זה לא סוד שאנו עומדים בפני החלטות בתיקים בהם נחקר ראש הממשלה כחשוד. פרקליט המדינה מסר פה אתמול כי בקרוב יחלו להתקיים בפניי דיונים אשר בסופם אקבל החלטות".

"ליוויתי מקרוב את חקירת החשדות נגד ראש הממשלה, על ידי אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, והעומד בראשו ניצב גדי סיסו. החקירה בוצעה בנחישות, ובמקצועיות. וזוהי הזדמנות להודות לחוקרי המשטרה על עבודתם המסורה.
לצידם פעלו כל העת אנשי הפרקליטות אשר ליוו את החקירה, ואשר מובילים את הטיפול בתיקים, בניהולה של פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן ארי. הם כמובן חברים בצוות בראשותי העוסק בניתוח ממצאי החקירה.
צוות זה יתכנס מעתה לעיתים קרובות בלשכתי", הבהיר מנדלבליט.

היועמ"ש עדכן את הנוכחים כי "לצדם של הפרקליטים המלווים את החקירה, פרקליט המדינה ומשניו, נוטלים בו חלק גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים) עו"ד רז ניזרי, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי) עו"ד עמית מררי, שניהם בעלי ידע רב וניסיון עשיר בטיפול בתחומים הרלבנטים בתיקים מעין אלה. הצוות הזה ממוקד כעת כולו – כאיש אחד – במשימה של בחינת הראיות שנאספו, לצורך קבלת ההחלטות הנדרשות לפי הדין".

לגופן של החקירות אמר מנדלבליט, "כבר אמרתי בעבר – אנחנו לא רודפים חלילה אחר אף אדם, אלא אך ורק אחר האמת והצדק. ההחלטות יתקבלו אך ורק לפי הראיות והדין החל עליהן. שום שיקול אחר לא ישפיע. אנחנו נקפיד על מקצועיות, על ענייניות, ועל תהליך סדור ומקצועי".

"נעשה כל שלאל ידינו כדי לעבוד מהר, אבל לא על חשבון איכות ההחלטות המקצועיות. לנגד עינינו ניצב כל העת אמון הציבור במערכת אכיפת בחוק ובשלטון החוק. כך נהגה תמיד מערכת אכיפת החוק וכך נמשיך וננהג אף כעת", הבהיר היועמ"ש.

"אני צופה שבשבועות הקרובים יהיו פרסומים למיניהם "מתוך שולחן הדיונים" כביכול, המתיימרים לשקף עמדה כזו או אחרת של מי מהגורמים המעורבים בדיונים. אני מנצל את הבמה כדי לומר בקול ברור: עד לקבלת החלטה לא נוכל להתייחס או להגיב לפרסומים ולספקולציות כאלה".

לסיום אמר, "אנו מציעים לציבור לקחת בעירבון מוגבל ביותר פרסומים בלתי מוסמכים. כשיש לנו מה לומר אנחנו מפרסמים הודעה או מדברים בקולנו, בדיוק כפי שאני עושה כעת".

עו"ד עמית חדד תיק 4000 אמנון אברמוביץ הדלפות חקירה אביחי מנדלבליט חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד