י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
למרות עינוי הדין

גל הירש מפתיע: לא שולל להתמנות למפכ"ל

הוא לא הרבה לדבר בתקשורת, אך הבוקר הסכים גל הירש, שמינויו למפכ"ל סוכל לפני כשלוש וחצי שנים, להתייחס בכמה מילים למה שעובר עליו. הוא נשאל בין הייתר אם יסכים להתמנות למפכ"ל, אם יוצע לו שוב: "בכל פעם שנקראתי אל הדגל התייצבתי"

גל הירש מפתיע: לא שולל להתמנות למפכ"ל
תא"ל גל הירש צילום: יח"צ

‏תא"ל במיל' ‎גל הירש, שהיה מועמד לכהן כמפכ"ל משטרת ישראל לפני כשלוש וחצי שנים, התראיין הבוקר למוטי גילת ותמר אלמוג בכאן רשת ב' ואמר, "התקופה הקשה שאני עובר לא תעצור אותי מלעשות למען העם והמדינה. הדבר הכי כואב הוא שנמנעת ממך הזכות לשרת".

הירש נשאל האם היה מקבל פנייה נוספת להיות מפכ"ל, האם היה נענה בחיוב? מדבריו נשמע שלמרות מה שהוא העוול שנעשה לו, הוא לא שולל. לדבריו, "בכל פעם שנקראתי אל הדגל התייצבתי והייתי מוכן לשלם את המחיר".

‏על עינוי הדין שהוא עובר, אמר הירש: "לא מאחל לאף אחד את עינוי הדין המתמשך. זה ניסיון חיסול שנמשך גם בימים אלה, זה קשה לחיות ככה".

לגבי החקירה אמר הירש, "יש לי הרבה מה לומר בעניין, זה לא הזמן, אבל בשבוע הבא אולי כבר כן. הוזנקתי לבצע משימת הסברה מול סגן נשיא חברת Airbnb, שהחליטה להחרים דירות שנמצאות מעבר לקו הירוק. זה לא מקובל עליי".

גל הירש שמתכונן להשקת ספרו החדש "אנחנו ולא אני" בשבוע הבא, עובר עינוי דין שכבר נמשך שלוש וחצי שנים, ולפני שבועיים אושפז בבית החולים עקב אירוע מוחי במהלכו כמעט ואיבד את הראייה.

כזכור, לפני כשלוש וחצי שנים, החליט השר לביטחון פנים גלעד ארדן, למנות את תא"ל גל הירש בן ה-54 למפכ"ל, כעבור מספר ימים הודיעה המשטרה כי הירש חשוד בעבירות שוחד, המינוי סוכל והחקירה נגדו נמשכת עד היום, אחד התיקים נגדו נסגר מחוסר אשמה, התיק השני "תיק גאורגיה" ממשיך להתנהל עד היום, זאת בעוד כל המעורבים בו ממדינות זרות, כבר יצאו זכאים והתיק נגדם נסגר.

בחודשים האחרונים מנהלים אזרחים שאכפת להם מעינוי הדין שעובר הירש, מאבק לטיהור שמו והפסקת עינוי דינו, כך למשך, לפני כשבועיים, עשרות מהם מחו סמוך לקניון עזריאלי בתל אביב נגד עינוי הדין שנמשך כבר תקופה ארוכה מאד, כשבמהלך השנים הירש נחקר רק פעמיים, המפגינים זעקו קריאות נגד השר משה כחלון, שטירפד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הסחבת בחקירה נגד הירש. "הוא כבר לא מפכ"ל תפסיקו לענות את גל". "גל הירש הוא בן אדם תפסיקו לשתות לו את הדם". הן חלק מהסיסמאות שנכתבו על השלטים שהחזיקו המוחים.

גל הירש מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד