י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקראת פירוק סופי?

על אף איומי 'אגודה': הקואליציה ממשיכה לקדם את חוק הגיוס

אגודת ישראל מתכננת את צעדיה אל מחוץ לקואליציה? ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר הקואליציה דוד אמסלם העומד בראש הוועדה לגיבוש סעיפי חוק הגיוס לקראת החקיקה הסופית, מכנס את הוועדה בשבוע הבא, זאת בעוד איומי 'אגודת ישראל' לפרוש מן הקואליציה עדיין ברקע

על אף איומי 'אגודה': הקואליציה ממשיכה לקדם את חוק הגיוס
אמסלם / ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על אף האיום החוזר של סגן השר יעקב ליצמן, כי יפרוש מהממשלה באם חוק הגיוס יעבור - בקואליציה צפויים לקדם את חוק הגיוס לקראת העברתו בקריאה שנייה ושלישית.

ביום שלישי הקרוב תתכנס וועדת הגיוס לדיון שישי בכדי לדון בחוק, במטרה להעביר את החוק באופן סופי, עד למועד בו בג"ץ קבע כי החוק פוקע, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הוועדה המיוחדת שהוקמה בכדי לדון בחוק הגיוס ובראשה עומד יו"ר הקואליציה חה"כ דוד אמסלם ובה חברים הנציגים מכלל הסיעות, תתכנס ביום שלישי הקרוב לדון שוב בחוק כאשר בעוד כשלושה שבועות ייפקע החוק, לאחר ההארכה שהעניק בג"צ.

הדיון מגיע למרות כך שב'אגודת ישראל' שבו והצהירו בימים האחרונים כי באם החוק יעבור אזי הם יפרשו מהקואליציה, כאשר 'דגל התורה' מנגד הודיעה כי אם נגיע למצב ש"לא יהיה חוק גיוס" הם אלו שלא ימשיכו בממשלה.

כזכור, לפני כשלושה שבועות בעת שפקע חוק הגיוס ולאחריו הודיע בג"ץ כי הוא מקבל את דרישת הממשלה שהסביר כי המצב הפוליטי שהשר ליברמן פרש לא מאפשר לחוקק את החוק ודחה את המועד בחודש וחצי (עד ל-15 בינואר).

השבוע פרסם 'בחדרי חרדים' תיעוד של חה"כ אורי מקלב שהיה חלק מגיבוש החוק, משתתף בדיוני הוועדה המיוחדת שהקים שר הביטחון לשעבר ליברמן, בעת שניסה להגיע להסכמות עם סגן השר יעקב ליצמן ונכשל, לאחר שליצמן הבהיר לו נחרצות כי 'אגודת ישראל' תפרוש באם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

חוק הגיוס דודי אמסלם אגודת ישראל יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד