ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ללמוד ישראלית"

רובי ריבלין מנסה שוב לחנך את החרדים

ריבלין ממשיך 'לחנך' את החברה החרדית, הבוקר (חמישי) הוא אמר כי התלמידים החרדים והערבים לא צריכים ללמוד רק חשבון, אלא ללמוד ישראלית

רובי ריבלין מנסה שוב לחנך את החרדים
ריבלין צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין ממשיך לנסות לחנך את החברה החרדית, הבוקר (חמישי) בועידת 'גלובס' הוא אמר כי התלמידים החרדים והערבים לא צריכים ללמוד רק חשבון, אלא ללמוד ישראלית.

ריבלין התייחס ל'נאום השבטים' המפורסם שלו ואמר כי "החברה הישראלית משנה את פניה. כך פתחתי את 'נאום השבטים' לפני כמה שנים, לא בישרתי שום בשורה ולא הגיתי שום רעיון. ביקשתי להציב ראי מול החברה הישראלית, להצביע על מעבר מחברה מורכבת מרוב ומיעוטים, מחברה מורכבת מ-4 מגזרים - חילוניים, דתיים-לאומיים, חרדים וערבים".

לדבריו, "נשיא ישראל לא התעורר בבוקרו של יום בשנת 2015 וגילה למערכת הציבורית משהו שהיא לא ידעה. אולי התעלמה, אבל היא ידעה. השינויים בהרכב האוכלוסייה היו ידועים די זמן, ביקשתי שנסתכל עליהם טוב ונפנים את האתגר, שילוב החברה הערבית והחרדית".

הוא פנה למעסיקים הלא חרדים אומר כי "50% מכיתות א' היום בחברה ובמשק אינו אתגר טכני. הוא אפילו לא תלוי רק ביכולת של החברה הערבית והחרדית להשתלב ולהשתנות. הדבר תלוי בנו. עמידה באתגר מחייבת את כולנו להשתנות. זה לא רק אם יהיו להם ציונים טובים אלא מה אנחנו צריכים לעשות כדי שידעו ישראלית. כדי שהמעסיקים העתידיים שלהם כיום, ברובם חילוניים ודתיים, ידעו לזהות את הפוטנציאל הטמון בהם".

"האתגר הוא לא רק שיהיו בוגרי טכניון ערבים וחרדים", הוסיף הנשיא הבוקר, "אלא שיתחילו להגיש קורות-חיים מתוך אמונה שהם יכולים להתקבל. שמישהו בצד השני באמת מחפש את הכישרון שלהם. למרות שעמדנו ביעדי ההנגשה של האקדמיה, לא יהיו לנו ערבים וחרדים בסגל האקדמי עוד 20 שנה, אם הסגל האקדמי כיום לא ידע לטפח את המצוינות שלהם".

"איך מבטיחים תקווה ישראלית לכולם? דרך האקדמיה ושוק העבודה. הם מהווים את כרטיס הכניסה לחלום הישראלי ולמוקדי ההשפעה. המערכת השלישית היא מערכת השותפות האזורית בין רשויות במגזרים שונים, ואנחנו רואים את הדבר מתהווה לנגד עינינו. בפרט האשכולות האזוריים שהשותפות הבין-מגזרי היא חלק מה-DNA שלהן", אמר לסיום.

ראובן ריבלין נשיא המדינה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד