י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

לוהט: ב'אגודה' זועמים על "החזיריות של דגל"

הקרב בין דגל התורה לאגודת ישראל בבית שמש הולך ומחריף •  דגל התורה דרשה 27 תפקידי חברי וועדה, מתוך 40 בסך הכל, בעוד לאגודת ישראל היא העניקה בחלוקה הפנימית רק 13 חברי ועדות

לוהט: ב'אגודה' זועמים על "החזיריות של דגל"
נציגי 'דגל' ו'אגודה' בבית שמש צילום: יעקב לדרמן

פרסום ראשון: הקרב בין דגל התורה לאגודת ישראל בבית שמש הולך ומחריף. המפלגה הליטאית מסרבת לקבל את החלטת חברתה החסידית להצטרף לקואליציה של ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך, והיא עושה הכל על מנת להקשות על חייהם של חברי המועצה מאגודת ישראל.

השבוע, לקראת ישיבת המועצה שנערכה אמש (רביעי), בה מונו חברי המועצה לוועדות העירייה השונות, התכנסו חברי דגל התורה לישיבת סיעת יהדות התורה, וניצלו את הרוב שיש להם מול אגודת ישראל יחד עם ראש העיר לשעבר משה אבוטבול, שמסרב להתפטר מתפקידו.

אחרי ישיבת הסיעה, שיגרו חברי דגל התורה מכתב לראש העיר, בו פירטו את דרישות סיעת "יהדות התורה" למינוי חברי המועצה בוועדות. דרישות המסמך מעלות כי במפלגה הליטאית בחרו לקחת לידיהם את רוב הוועדות ולהותיר למפלגה החסידית מספר זעיר של חברים.

זאת בניגוד לסיכום ברור והסכם חתום בין אגו"י לדגל התורה על שוויוניות במקומות ובוועדות, דגל התורה מבקשת לקחת לעצמה כ 60 % מחברי הועדות.

כך למשל, דגל התורה דרשה 27 תפקידי חברי וועדה, מתוך 40 בסך הכל, בעוד לאגודת ישראל היא העניקה בחלוקה הפנימית רק 13 חברי ועדות. בנוסף, בכל ועדה בהם ליהדות התורה הייתה אופציה לחבר אחד בלבד, דרשו בדגל התורה את התפקיד לעצמם.

כמו כן, בשלוש וועדות מתוך ארבע הוועדות החשובות בעירייה, כספים, מכרזים כח אדם וועדת הנחות בארנונה, בדגל התורה דרשו את שני המקומות שהוקצו ליהדות התורה לעצמם.

באגודת ישראל המקומית זעמו על מכתב הדרישה של דגל התורה: "דגל התורה מפרה פעם אחר פעם את הסכמים שנחתמו בינינו. סוכם במפורש כי תפקידי הוועדות יחולקו בשוויוניות גמורה, והנה הם דורשים לעצמם את רוב התפקידים, בעוד לנו הם השאירו פירורים. בדגל התורה החליטו להתנכל לציבור החסידי, והם גם דרשו שבוועדות הכי חשובות ומשפיעות על חיי התושבים, לא יהיה לאגודת ישראל נציג בכלל".

"יצויין", הוסיפו באגודת ישראל "כי אין זה דומה לתיקים והתפקידים שאגו"י קיבלה מבלוך כי סוכם שכל אחד מנהל מו"מ נפרד עם ראש העיר, וחברי ועדות ניתנים ע"פ חוק לפי מפתח סיעתי, ואם אבוטבול לא היה גונב את המקום של פרנקל, אגודת ישראל הייתה מתחלקת עם דגל התורה באופן שוויוני מכוח החוק".

באגודת ישראל תקפו את הדרישות "החזיריות של דגל התורה", כלשונם, ואמרו כי "הייתה זו דגל התורה שדרשה שנרוץ יחד, בעוד אנחנו העדפנו לרוץ לבד. עכשיו כשהם הפסידו את תפקיד תיק התכנון והבנייה, הם עושים הכל על מנת להשאיר אותנו כבולים אליהם במסגרת יהדות התורה, תוך שהם מפירים את ההסכמים ואפילו לא מנסים להתאמץ להסתיר את כוונתם בלדפוק את אגודת ישראל".

בית שמש אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד