ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מה ההבדל בין מחבלים לסיקריקים? • טור נוקב

יהודה משי-זהב עוקב באדיקות אחר הדיווחים של כלי התקשורת על התקפות הסיקריקים • בטור נוקב הוא שואל: "מה ההבדל בין המחבלים זורקי האבנים לאותם סיקריקים?"

יהודה משי זהב. צילום ארכיון
יהודה משי זהב. צילום ארכיון



בהעזה ובחוצפה שאין כדוגמתה תקפה קבוצת פלסטינים אוטובוס אגד ברחוב מאה שערים. תוך קריאות ״אללה אכבר״ תקפו הפלסטינים את האוטובוס באבנים ובחפצים אחרים, ניפצו את שמשותיו וכתוצאה מכך נפצעו קל ארבעה נוסעים ביניהם תינוק בן שלוש.

הנוסעים סיפרו שהפלסטינים התוקפים היו מחופשים לחרדים אבל השנאה בצבצה בלבם ונראתה היטב בעיניהם, ושהחמור מכל שאף אחד מהעוברי אורח לא התערב כדי למנוע את התקיפה או להגיש סיוע.

משטרת ירושלים הודיעה שהמצלמות המותקנות ברחוב לא פעלו משום מה, ושהיא פתחה בחקירה כדי לתפוס את התוקפים.

התקיפה מעוררת זעם רב בציבור התושבים במאה שערים, ״גורמי הבטחון״ הפקירו אותנו. אם זה היה קורה ברחביה המערכת לא היתה כה שאננה. חברי הכנסת החרדים הגישו שאילתות דחופות לסדר היום על אזלת ידה של המערכת.

חוץ מהכינוי של האנשים שתקפו, תסריט זה אינו דמיוני לגמרי כלל וכלל, במקום פלסטינים מחופשים לחרדים, מדובר בחרדים מחופשים לחרדים. ובמקום לצעוק ׳אללה אכבר׳, צעקו ׳נאצים׳.

להלן אוסף של כותרות שהתפרסמו לאחרונה:

"אבנים על אוטובוסים במאה שערים" (23.1.12). "פלסטינים ידו אבנים על אוטובוס ליד יצהר" (10.1.12). "מחבלים יידו אבנים על אוטובוס סמוך לחיזמה" (1.1.12). "מחבלים יידו אבנים על אוטובוס ישראלי סמוך לבית לחם" (31.12.12). "חרדים יידו אבנים על אוטובוסים של אגד במאה שערים" (23.12.12). "הסיקריקים זרקו אבנים על אוטובוס של ילדים מיוחדים" (18.8.12). "בית שמש, קיצונים אלימים תקפו אוטובוס, נוסעת נפגעה" (15.1.12). "מחבלים יידו אבנים על אוטובוס ישראלי בצומת זיף" (3.1.12).

האם יש הבדל או שוני בין האירועים?

פצעת אשה? אתה בן עולם הבא!

זה כבר כמה חודשים שקבוצה של ׳חוליגנים חרדים׳ מתנכלת לתחבורה הציבורית בגאולה ובמאה שערים בירושלים. תוקפים באבנים, מנפצים שמשות ופוצעים נוסעים תמימים שכל פשעם הוא שהם היו במקרה באוטובוס שעבר בכיכר השבת בדיוק כשלאותו ׳חוליגן חרדי׳ נדלק ׳הסעיף׳.

הסיבה לא משנה, פעם זה בגלל שבבית שמש עצרו ׳חוליגן עמית׳. פעם זה בגלל שקבוצה קטנה מתנגדת למעבר אוטובוסים ברחוב מאה שערים, שהתנגדות זו לכשעצמה היא לגיטימית, אבל לא כשזה בא על חשבונם של כלל הציבור זקן וטף, שאין להם תחבורה חילופית ואף אחד גם לא שאל את התושבים לדעתם. ופעם זה בגלל שקודם עושים ׳שמח׳ ואחר כך מחפשים את הסיבה.

׳חילול השם׳ יזעקו אחר כך ׳הפשקווילים׳ מעל הקירות. יאשימו את כל העולם כולו בחילול השם, את הציוניסטים, האגודיסטים, המזרוחניקים, השסניקים, ומי לא. אבל את החילול השם הגדול שהם גורמים, יכנו כ׳קידוש השם׳. ה'קידוש השם' הגדול בלסקול עוברי אורח תמימים שהיו באוטובוס שעבר בשכונה. בתופים ובמחולות ילוו אותם לבית הכלא. ׳אשריכם שנתפסתם על דברי תורה׳ יקרא אחריהם. אשריך יענק'ל שפצעת איש אישה זקן או טף וקידשת שם שמים ברבים, מובטח לך שאתה בן העולם הבא!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד