י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האסירים החרדים יכולים לחגוג

"מה שהיה אצל רובשקין זה רק קצה הקרחון"

האסירים החרדים יכולים לחגוג: החוק שיאפשר להם להשתחרר מהכלא מוקדם מהצפוי עבר בסנאט • עסקנים אמריקניים ל'בחדרי חרדים': "מדובר בלא פחות מרעידת אדמה. מה שראינו אצל רובשקין יהיה רק ההתחלה לעומת שרשרת חרדים שצפויים להשתחרר מהכלא בעקבות החוק החדש"

"מה שהיה אצל רובשקין זה רק קצה הקרחון"
רובשקין עם משפטנים שקידמו את החוק צילום: באדיבות המצלם

חוק חדש שעבר אמש (רביעי) בסנאט והיום בקונגרס האמריקני, הביא לאנחת רווחה בקרב הקהילות החרדיות בניו יורק.

מדובר בחוק שדווח אודותיו לאחרונה ב'בחדרי חרדים', שעניינו הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן, כאשר מאות אסירים הכלואים בארה"ב בגין עבירות שעניינם הלבנת הון ו/או העלמת מס, יזכו לחנינה אם החוק יעבור. כולל החרדים שבהם.

בקהילות החרדיות ראו בכך אור בקצה המנהרה ובאמצעות קמפיין אינטנסיבי שהחל ביוזמת עסקני חסידות סקווירא ופשט לחצרות וקהילות נוספות, הושגו שני מיליון דולרים למימון ההוצאות.

הקמפיין כלל בין היתר את הוצאות השילוט ואת ההוצאות על עורכי הדין והלוביסטים שישכנעו וילחצו על חברי הסנאט והקונגרס לתמוך בו.

כאמור, החוק עבר לפני זמן קצר בקונגרס האמריקני והוא יגע עכשיו לאישורו של הנשיא דונלד טראמפ.

יצוין כי לפני יומיים הנשיא טראמפ הגיב על החוק בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אמריקה היא המדינה הגדולה ביותר בעולם והתפקיד שלי הוא להילחם בשביל כל האזרחים, גם אלה שעשו טעויות".

טראמפ הוסיף: "ברכות לסנאט על החוק שעבר בתמיכת שתי המפלגות, חוק הרפורמה הפלילית ההיסטורית, זה יביא לקהילות שלנו יותר בטחון ויתן תקווה והזדמנות שנייה למי שמגיע לו את זה, בנוסף לכל זה, יחסך מיליארדי דולרים, אני מצפה לחתום על החוק הזה".

ככל הנראה הנשיא יחתום על החוק מחר לפני שהוא יוצא למקום הנופש שלו בפלורידה, ובתחילת החודש הבא הוא יחגוג את החוק בבית הלבן בצורה יותר רשמית.

כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים' בימים האחרונים, הנשיא טראמפ הינו תומך נלהב של החוק שמטרתו היא להביא לשחרור של אסירי 'צווארון לבן' שנשפטו לאורך זמן.

בבתי הסוהר ברחבי ארצות הברית, ישנם הרבה מאד אסירים חרדים, כך שבקרוב נזכה לראות חגיגות בכל ריכוז חרדי בארה"ב, בדומה לחגיגות שראינו לפני שנה בדיוק עם שחרורו המפתיע של האסיר הח"בדי ר' שלום מרדכי רובשקין, שנכלא בגין אותן עבירות.

'בחדרי' שוחח עם תושבים ועסקנים חרדים ואלו אמרו כי "מדובר בלא פחות מרעידת אדמה. מה שראינו אצל רובשקין זה רק קצה קרחון וההתחלה לעומת שרשרת החרדים שצפויים להשתחרר מהכלא בעקבות החוק החדש".

יצוין כי גם לאחר ההצבעה בקונגרס ולאחר חתימת הנשיא הדרך לשחרור ההמוני אמנם קרובה, אך תיקח כמה שבועות לכל היותר בשל פרוצדורות שונות.

טראמפ רובשקין ארצות הברית חוק מס העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד