כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההקלטות נחשפות

דרעי על דגל: "לא פשוט לקבל שם החלטות"

ההקלטות נחשפות: באירוע סגור אתמול בירושלים, בהשתתפות נציגי ש"ס בבירה, התייחס השר דרעי לברית עם 'דגל התורה' ולעימות האחרון סביב תיק החינוך: "אני מבקש, אם יש עימותים - לא כל חמש דקות כל דבר נראה בכותרות. זה קשה מאוד" • 'בחדרי חרדים' עם התמלול המלא

דרעי על דגל: "לא פשוט לקבל שם החלטות"
"לא פשוט לקבל שם החלטות". השר דרעי צילום: בחדרי חרדים

ההקלטות מהישיבה הסגורה נחשפות: יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס אתמול (רביעי) באופן גלוי ויוצא דופן לאחות האשכנזית 'דגל התורה' ואמר במפתיע ש"לא פשוט לקבל שם החלטות", וכי לא ברור "מי מקבל ומה מקבל ואיך גומרים", כך בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'.

בנוסף, דרעי ביקש מנציגי ש"ס בירושלים שגם "אם יש ויכוחים" עם 'דגל התורה' – לא להוציא אותם לתקשורת, וש"לא כל חמש דקות כל דבר נראה בכותרות", לדבריו, "ברגע שהעימותים יוצאים החוצה לתקשורת – קשה מאוד לפתור את הבעיות" כי "כל אחד מתחפר וזה לא פשוט". 'בחדרי חרדים' עם התמלול המלא.

"ברגע שיראו סטיות ביחסים ביננו לבין 'דגל' - יתחילו לשחק"

בראשית דבריו שנאמרו באירוע סגור אתמול בירושלים, בהשתתפות נציגי ש"ס בבירה, התייחס דרעי לברית עם 'דגל התורה' ולעימות האחרון סביב תיק החינוך. דרעי ביקש מנציגיו לשמר את ה'חוט המשולש', ש"ס – דגל התורה – משה ליאון.

"השמן שיחזיק את הקואליציה לאורך כל החמש שנים – זה יהיה הקואליציה של דגל וש"ס עם ראש העיר, זה החוט המשולש שלנו. אם זה יהיה חזק ולא יצליחו לפלג ביננו – הקואליציה תחזיק מעמד. ברגע שיראו סטיות ביחסים ביננו לבין דגל וביננו לבין ראש העיר, בשלישיה הזו, אז יתחילו להיכנס ויתחילו לשחק ואז תהיה בעיה קשה מאוד להתנהל", אמר דרעי בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'.

"אני מבקש, אם יש עימותים, לא כל חמש דקות כל דבר נראה בכותרות"

דרעי פנה לנציגיו וביקש מהם לא להוציא את הוויכוחים עם 'דגל התורה' לתקשורת: "אני מדגיש לכם, חשוב מאוד מאוד לעשות כאן מאמץ גדול מאוד מצידכם, כיוון שאתם תצטרכו לחיות עם מה שהבאנו ולהתנהל בחיי היומיום, ולדעת שנכון - אנחנו חייבים לעמוד על זכויותינו, ולעמוד על הציבור שלנו, אבל חייבים כל הזמן לחשוב צעד אחד קדימה, מה שפחות עימותים".

"גם אם יש ויכוחים", הוסיף דרעי, "יש גם מנגנון לפתור אותם. יש בהסכם מנגנון של רבנים שהם יהיו הבוררים והם יפתרו את הבעיות".

יו"ר ש"ס ביקש שוב מנציגי ש"ס בירושלים: "מה שאני רוצה לומר, לא כל חמש דקות כל דבר נראה בכותרות, באמת, אני מבקש בכל לשון של בקשה, אם יש ויכוחים, בסדר, נפתור אותם. זו דרך ארוכה שבסוף היא קצרה. ברגע שהעימותים יוצאים החוצה, ברגע שהם יוצאים לתקשורת – קשה מאוד לפתור את הבעיות. כל אחד מתחפר וזה לא פשוט".

לדבריו, "חלק גדול מהבעיות שהיו סביב מינהל החינוך - הגיעו בגלל שזה היה בתקשורת. ברגע שזה יצא לאוויר העולם, לתקשורת, מי לוקח ומי לא לוקח – היה קשה מאוד. ורק בסייעתא דשמיא פתרנו את הבעיה. לכן אני מבקש מאוד מאוד להקפיד עם הדבר הזה, חבר'ה – זה אינטרס שלנו, זה לא שאני מדבר כאן סתם דברים. זה אינטרס עליון שלנו כדי שתצליחו".

"נגמרו התירוצים, אין יותר 'אכלו לי, שתו לי'"

"זהו, נגמרו שלב התירוצים, יש לנו ארגז כלים גדול מאוד", נשמע דרעי אומר בהקלטות הבלעדיות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', "זה לא פשוט, תהיה לכם עבודה קשה מאוד לאייש את כל התיקים ואת כל המשימות שלקחנו על עצמינו. זה לא פשוט. אבל התירוצים נגמרו, אכלו לי שתו לי. אין לי סמכויות, ראש העיר לא סופר אותנו, מנכ"ל העירייה שולט, נגמר, אין את התירוצים האלו היום. יש לנו הרבה מאוד כלים".

"זה לא כמו המצב שהיה עד היום שקיבלנו שיריים, לפעמים שיריים גדולים. לא היינו שותפים בניהול העיר, היום אנחנו שותפים בניהול העיר. יש גם סעיף בהסכם שאנחנו נהיה שותפים בעיר. לא רק בנושאים שלנו, בכל הנושאים במדיניות של העיר".

דרעי מבהיר: "כל הפרסומים על איוש התיקים – ניחושים, לא דיברתי עם איש"

בשלב זה התייחס יו"ר ש"ס לפרסומים בתקשורת אודות חלוקת התיקים בין הנציגים בירושלים והבהיר שהוא לא דיבר מעולם עם אף אחד בנושא: "אני רוצה לומר עוד דבר אחד, אני אומר את זה בצורה חיובית לא חלילה לקנטר. כל הפרסומים שהיו עד עכשיו מי יאייש מה, מי יקבל תפקיד מה, יכול להיות שהם ניחושים, יכול להיות שחלק הם ניחושים נכונים, אבל זה נשאר במסגרת ניחושים. יעידו פה החברים, לא דיברתי עם אף אחד על זה, כולל עם חיים ביטון, עם אף אחד לא דיברתי על זה. אני גם לא מדבר עם אף אחד, ואמרתי גם לעצמי, עד שלא יושלם המשא ומתן ונדע בדיוק מה קיבלנו – אז נדע להתאים כל דבר לכל אחד. נתייעץ עם מי שצריך להתייעץ, עם חכם שלום, ונקרא לכל אחד וה' יעזרנו שנקבל את ההחלטות הנכונות לכל אחד".

כאמור, בהקלטות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' התייחס דרעי להתחייבויות שקיבלה 'דגל התורה' ממשה ליאון עוד קודם הבחירות והצהיר כי ש"ס לא דרשה דבר לפני הבחירות, "מי שיודע מה ההתחייבויות ש'דגל התורה' קיבלה לפני הבחירות – אנחנו הלכנו עם משה ליאון בלי לבקש שום דבר, מעולם לא דיברנו איתו, חוץ מתיק הקליטה שביקשנו ממנו. לא דיברתי איתו על שום נושא, רצינו קודם כל שיבחר, זה אינטרס שלנו שהוא יבחר. אבל כנראה שאחרים דאגו כן לדבר איתו וכן הוציאו התחייבות והיו גם התחייבויות בכתב".

דרעי על 'דגל': "לא פשוט לקבל שם החלטות"

דרעי סיפר על מאמציו לחתום על ההסכם הקואליציוני למרות הפערים שנוצרו מול 'דגל התורה': "זה לא היה פשוט, עמדת הפתיחה שלנו במו''מ הייתה לא הכי לטובה.. מול ההתחייבויות, אבל הצלחנו בסייעתא דשמיא גדולה ובהרבה ניהול נכון להגיע לתוצאה בלי לריב, זה הכי חשוב".

כאן רמז דרעי שש"ס הייתה יכולה לעשות בלוק חוסם בירושלים: "אפשר היה לריב ואפשר היה לעשות ברוגזים ואפשר היה לעשות בלוקים עם אנשים אחרים. אני כל הזמן שמתי מול העיניים את 'דגל', אנחנו נהיה חייבים אותם לאורך כל החמש שנים ביחד, ואסור לפוצץ ואסור לריב".

לדבריו, "אתם יודעים שלא פשוט לקבל שם החלטות.. זה מי מקבל ומה מקבל, איך גומרים, זה לא היה פשוט, אבל עם הרבה סבלנות..", כך בהקלטות שהגיעו ל'בחדרי חרדים'.

 

אריה דרעי שס דגל ירושלים חינוך משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד