ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דרמה בממשל טראמפ

‏אחרי הנסיגה מסוריה: שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס התפטר

עוד התפטרות בבית הלבן: נשיא ארצות הברית הודיע הלילה כי מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, יפרוש בסוף חודש פברואר מתפקידו • בין מאטיס לטראמפ קיימת מחלוקת חריפה בנוגע להחלטה הדרמטית של הנשיא להסיג את כוחות ארה"ב מסוריה | בפנים: הדיווח שהביא להתפטרות

‏אחרי הנסיגה מסוריה: שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס התפטר
ג'יימס מאטיס צילום: פלאש 90

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה בציוץ בטוויטר שלו כי מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, יפרוש בסוף חודש פברואר מתפקידו.

הדיווחים בארצות הברית מדברים על כך שבין מאטיס לטראמפ קיימת מחלוקת בנוגע להחלטה של הנשיא להסיג את כוחות ארה"ב מסוריה.

מאטיס כתב לטראמפ במכתב ההתפטרות כי "מגיע לך מזכיר הגנה שהעמדות שלו יהיו תואמות לשלך".

החלטתו של מאטיס להתפטר התקבלה במחאה על ההחלטה לסגת מסוריה. לפי הדיווח בניו יורק טיימס, מאטיס ניסה לשכנע את טראמפ לא לסגת מסוריה, אך נכשל במאמצים והחליט להתפטר.

ב-CNN דווח כי מאטיס הביע כעס לאחר שקרא דיווחים על כך ששר ההגנה הטורקי איים להרוג את הכורדים - בעלי בריתה של ארה"ב בסוריה, לאחר שהחיילים האמריקנים יצאו מהמדינה. בנוסף, דווח כי טראמפ הורה להסיג חצי מהכוחות באפגניסטאן כ-7000 חיילים מה שהגביר את זעמו של מאטיס.

טראמפ כתב אתמול בטוויטר ציטוט של הסנטור מייק לי, ‏"אני גאה בנשיא היום כשאני שומע שהוא הכריז על ניצחון בסוריה, לא יכולתי שלא להסכים עם ההחלטה של הנשיא. בהגדרה, זה ההיפך מהחלטה של אובמה".

טראמפ צייץ עוד על הנסיגה ועל הביקורת שהופנתה נגדו,"‏היציאה מסוריה אינה הפתעה. זה היה במסע הבחירות שלי במשך שנים, ולפני שישה חודשים כשרציתי לעשות את זה באופן פומבי, הסכמתי להישאר יותר זמן, רוסיה, איראן, סוריה ואחרות הן האויבות המקומיות של המדינה האיסלמית. עשינו את עבודתם בשבילם. זמן לחזור הביתה ולבנות מחדש".

"‏האם ארה"ב רוצה להיות השוטר של המזרח התיכון, ולקבל כלום בחזרה ורק לבזבז חיים יקרים וטריליוני דולרים בהגנה על כאלו שכמעט בכל המקרים לא מעריכים את מה שאנו עושים? האם אנו רוצים להיות שם לנצח? עכשיו הזמן שאחרים סופסוף ילחמו".

‏"רוסיה, איראן, סוריה ומדינות אחרות לא שמחות שארה"ב יוצאת, למרות מה שאומרים בחדשות המזויפות, בגלל שעכשיו הן יצטרכו להילחם במדינה האיסלמית והשאר שהם שונאות בלעדינו. אני בונה את הצבא החזק ביותר בעולם. אם דאע"ש יפגע בנו, הם אבודים".

ואיך אפשר בלי הוויכוח היומי עם הדמוקרטים על בניית החומה בגבול עם מקסיקו, על כך צייץ טראמפ, "‏הדמוקרטים, שיודעים שחומת לוחות פלדה הן הכרחיות עבור ביטחון בגבול, שמים את הפוליטיקה לפני המדינה. מה שהם רק עכשיו מתחילים להבין זה שאני לא אחתום על שום חקיקה שלהם, כולל תשתית, אלא אם כן יש ביטחון גבולות מושלם. ארה"ב מנצחת".

דונלד טראמפ נסיגה שר ההגנה מאטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד