י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לראשונה: ישראל פוצצה מנהרה בצפון • צפו

חיילי צה"ל בלבנון: "תתפנו במהירות - אנחנו מפוצצים המנהרה"

לראשונה מאז פתיחת מבצע "מגן צפוני": צה"ל פוצץ מנהרת טרור התקפית של החיזבאללה בכפר השיעי - רמיה שבלבנון • הכח הישראלי הכריז במגפון לתושבי הכפר: "אנחנו נפוצץ את המנהרה. מבקש מכם להתפנות מהמקום. ברגע זה, במהירות. אתם בסכנה" • צפו ברגעים הדרמטיים

חיילי צה"ל בלבנון: "תתפנו במהירות - אנחנו מפוצצים המנהרה"
"תתפנו במהירות, אתם בסכנה". הכוח הצה"לי מזהיר צילום: דובר צה"ל

במסגרת מבצע "מגן צפוני", צה"ל ממשיך בפעולות גילוי מנהרות טרור התקפיות של החיזבאללה בגבול הצפוני ואתמול (חמישי) לראשונה פוצץ צה"ל מנהרת טרור בכפר השיעי - רמיה, השוכן בסמיכות לגבול הצפוני עם ישראל מהצד הלבנוני.

המנהרה שנוטרלה היא מנהרה התקפית חוצת גבול שנחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל, סמוך לזרעית.

צה"ל מסר כי המנהרה, שנחשפה במסגרת מבצע "מגן צפוני" (הרביעית במספר י.א), לא השלימה את מוכנותה המבצעית לשימוש. אבל כאמור, צה"ל החליט אמש לפוצץ אותה.

לפני פיצוץ המנהרה הפיץ כוח צה"ל כרוז באמצעות מגפון הפונה לתושבי הכפר השיעי וקורא לתושביו להתרחק מהאזור.

"לתושבי כפר רמיה", קרא חייל מהכוח הישראלי, "אנחנו נפוצץ את המנהרה שבנה אותה החיזבאללה. מבקש מכם להתפנות מהמקום. ברגע זה, במהירות. אתם בסכנה".

יצוין כי שלב הנטרול וההשמדה של מנהרת הטרור שחפר ארגון הטרור חיזבאללה, החל אמש בהובלת יחידות ההנדסה של פיקוד הצפון ויחידת יהל״ם.

בהודעה שפרסם דובר צה"ל נכתב כי "הפיצוצים שנשמעו לפני זמן קצר במרחב הגזרה המערבית בגבול לבנון - מקורם בפעילות מבצעית יזומה של כוחות צה"ל לנטרול והשמדת מנהרות טרור".

דובר צה"ל, רונן מנליס, מסר: "עד כה פרסמנו על גילוין של ארבע מנהרות. הצעיד השני הוא נטרול של המנהרות שנחשפו, וזה מבוצע בכמה שיטות. יש מנהרות שנחצבו בסלע, וכאלה שבבטון".

לדבריו: "זה תהליך שיטתי שלא יקרה ביום אחד, אלא בתקופה", הוסיף. "המטרה היא להוציא מכלל שימוש את המנהרות העוברות משטח לבנון לשטחנו".

דובר צה"ל הטיל את האחריות לבניית המנהרות על ממשלת לבנון, והזהיר משהייה בקרבתן.

עוד אמר מנליס כי "המנהרות נחצבו בסלע שנים, ובאזור הזה מסובך מאוד לחצוב בסלע. האתר של הצד השני היה גדול מאוד. מטרתנו היא לנטרל את המנהרות כך שלא ניתן יהיה להשתמש בהן בעתיד, ותהליך הנטרול מבוצע משטחנו, בכמה תוואים במקביל. אנחנו עוסקים בארבע מנהרות שנחשפו, ומידע על פיר נוסף שנמסר ליוניפי"ל בכפר הלבנוני רמיה".

עוד נמסר מצה"ל כי כל הטענות של התושבים באזור נבדקו ונשללו וכי המנהרה לא התגלתה כתוצאה מתלונות תושבים בזרעית.

יצוין כי אמש אמר נתניהו במהלך מפגש פסגה עם יוון וקפריסין, כי "אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לנטרל את מנהרות הטרור. בשעה זו אנחנו מפעילים אמצעים מיוחדים כדי להביא לנטרול מיוחד של המנהרות הללו. אנחנו נמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה".

קרדיט צילום וידיאו: דובר צה"ל

מנהרת טרור צהל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד