כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נוקיה חוגגת: מכרה מיליארד וחצי מכשירי S40

נוקיה הכריזה על מכירת 1.5 מיליארד מכשירי S40 • המכשירים הפשוטים והזולים עומדים במרכז מאמציה של החברה לשמור על שליטתה בשוק הסלולר העולמי

נוקיה 200, 300 ו-303  צלם: נוקיה
נוקיה 200, 300 ו-303 צלם: נוקיה

נוקיה, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, ציינה אתמול הישג יוצא דופן, כאשר מכירות מכשירי S40 שלה הגיעו ל-1.5 מיליארד. לפי החברה, המכשיר המיליארד וחצי מהסדרה שנמכר הוא נוקיה Asha 303, שנקנה ע"י צעירה ברזילאית בת 21 בשם מאיירה רודריגס בסאו-פאולו.

מערכת ההפעלה "סדרה 40" היתה מחלוצות הממשק הגרפי לטלפונים סלולריים, כאשר הציגה את תפריט האייקונים במקום הטפריטים הטקסטואליים שקדמו לה. כמו כן, היא איתה הראשונה להגיע עם דפדפן WAP, שהקנה למשתמשים גישה לאינטרנט הסלולרי. המכשיר הראשון שהריץ את המערכת היה Nokia 7110 שיצא בשנת 1999 וכלל פומית בתצורת "סליידר" ומסך מונוכרום.

מאז עברה סדרה 40 מספר גלגולים, כאשר האחרון שבהם הוא התאמתה למכשירי מגע בעלי מקלדות פיזיות מסוגים שונים. בשנה האחרונה היא אף שווקה ע"י נוקיה כמערכת הפעלה חכמה לטלפונים פשוטים, בשל יכולות רבות שנוספו לה ויכולתה להריץ אפליקציות ג'אווה הניתנות להורדה או לרכישה מחנות היישומים של החברה.

סדרה 40 עומדת כיום במרכז אסטרטגיית "המיליארד הבא" של נוקיה, במסגרתה היא מייצרת מכשירים זולים מאוד בעלי יכולות מתקדמות יחסית המיועדים למדינות מתפתחות ולבני נוער במספר מדינות מפותחות. סדרת Asha ("תקווה" בהודית), הכוללת מכשירים המשווקים במחירים נמוכים במיוחד ומגיעים במספר מדינות עם שירותים נוספים כגון התראות שינויי שוק לחקלאים, היא תקוותה של החברה לשמירה על תואר יצרנית הסלולר הגדולה בעולם למרות כוונתה של סמסונג להדיח את המתחרה הפינית עד סוף 2012.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד