י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
56 מיליון כבר נאספו

הקמפיין הגדול בהיסטוריה צובר תאוצה

14.5 מיליון דולר - זה הסכום אותו הצליח לגייס אזרח אמריקאי תוך ימים ספורים לאחר שפתח קמפיין לגיוס המונים על סכום אסטרונומי של לא פחות ממיליארד ש"ח • מטרת הקמפיין - לסייע לנשיא ארה"ב בתקציב בניית החומה בגבול מקסיקו ארה"ב

הקמפיין הגדול בהיסטוריה צובר תאוצה

ברייאן קולפג, אזרח אמריקאי שנפצע במהלך שירותו הצבאי בעיראק ורגליו נקטעו, החליט לעשות את הבלתי ייאמן ופתח קמפיין לגיוס המונים, במטרה להגיע לסכום של מיליארד דולר.

את ההחלטה קיבל ברייאן לאחר שהדמוקרטים החליטו שלא לאשר לנשיא טראמפ את התקציב הדרוש לבניית החומה עם הגבול של מקסיקו.

ברייאן, חייל לשעבר נכה לצמיתות, פתח בקמפיין לתקציב החומה והציב יעד של מיליארד דולר. הוא כתב לגולשים ברשתות החברתיות "כי אם כל אחד מתוך 63 מיליון המצביעים לטראמפ יתרמו 80 דולר כל אחד, נגיע לסכום הזה.

בינתיים הקמפיין שנראה כבלתי אפשרי ממשיך לצבור תאוצה, ובתוך חמישה ימים בלבד גייס החייל המשוחרר כמעט 15 מיליון דולר, שהגיעו מקרוב ל-240,000 אזרחים מרחבי ארה"ב.

בתרגום לשקלים מדובר על סכום של 56 מיליון ש"ח שנאספו, מתוך 3.7 מיליארד ש"ח.

הסכום שנצבר עד לפני שעה קלה. (קרדיט: צילום מסך)

החייל המשוחרר כתב בפייסבוק ובחשבון של התרומות על הקמפיין: "יש לי סבא וסבתא שהיגרו לאמריקה באופן חוקי, הם עשו את זה בדרך הנכונה והגיע הזמן שאנחנו נקיים את החוקים שלנו, ונבנה את החומה הזאת. זה תלוי באמריקנים שיסייעו ויגייסו כסף לפרויקט הזה".

"אם 63 מיליון האנשים שהצביעו בעד טראמפ יתרמו 80 דולר", אמר, "נוכל לבנות את החומה וזה יכול להגיע ל-5 מיליארד דולר. גם אם נגיע לחצי, זה חצי מהחומה. אנחנו יכולים לעשות את זה". כתב החייל הנכה לצמיתות.

יצוין כי בתחילה התקשורת התעלמה ממנו לחלוטין וכי רק רשת פוקס ניוז השמרנית המזוהה עם הנשיא טראמפ נתנה לו במה וראיינה אותו על הקמפיין.

אולם לאחר שהקמפיין צבר תאוצה, החלה התקשורת מהשמאל לתקוף את הקמפיין, כשמספר עיתונאים פנו לחברה שדרכה מתבצעת איסוף התרומות 'גו פאנד מי', וניסו לגרום לחברה להפסיק את איסוף התרומות בטענות שונות ומגוונות.

אלא שהחברה לא התייחסה לטענות. כנראה שהשמאל בארה"ב חושש שאותו חייל משוחרר יעשה את הבלתי יאמן ויביא את המיליארד המיוחל.

האם הסכום האגדי באמת יגויס? ימים יגידו.

חומה טראמפ קמפיין מקסיקו גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד