י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אובמה: נקל על תיירים לקבל אשרות

אזרחי טייוואן יוכלו לבקר בארה"ב ללא ויזה • בינתיים לא יוענקו הקלות לישראלים

אובמה
אובמה

בהתחשב בידידות הקרובה שבין ישראל לארה"ב, מפתיע לגלות שבעלי דרכון ישראלי עדיין מחויבים להצטייד בוויזת תיירות אם רצונם לבקר בארה"ב. ישראל עדיין אינה נמצאת ברשימת המדינות שאזרחיהן פטורים מהצורך בוויזה כדי לבקר בתפוח הגדול או בכל מקום אחר בארה"ב. בשנים האחרונות אף נערמו קשיים נוספים על הליך קבלת הוויזה.

עם זאת, ייתכן כי מצב זה שבו אזרחי ישראל אינם יכולים לבקר בארה"ב ללא ויזה ישתנה בעתיד הקרוב. ביום חמישי נאם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בביקורו בדיסני וורלד שבאורלנדו, פלורידה - מדינה שהתיירות היא מרכיב מרכזי בכלכלתה. אובמה הכריז בנאום על שורה של הקלות למבקשי אשרות תייר, בניסיון להגדיל את נתח השוק של ארה"ב בענף התיירות העולמי וליצור מקומות תעסוקה רבים יותר בתחום זה.

אובמה הצביע על כך שחלקה של ארה"ב בענף התיירות העולמי כיום הוא רק 11%, לעומת חלקה ב-2000 שהיה גבוה משמעותית - 17%. בנאום שנשא אובמה ביום שבת, הוא קרא למשרדי המסחר והפנים לפרסם המלצות לדרכים אפשריות לעידוד תיירות הפנים והחוץ בארה"ב. "ככל שיותר אנשים יבקרו בארה"ב, כך נחזיר יותר אמריקאים לשוק העבודה", אמר.

מגזרי הנופש והתיירות היו ב-2010 2.7 מהתמ"ג האמריקאי, וכללו 7.5 מיליון משרות. אובמה חתם על צו נשיאותי לייעול הליך מתן אשרות הכניסה (ויזה) לארה"ב בסין ובברזיל ב-40% ולהרחבת תוכנית הפטור מוויזה המאפשרת לאזרחי המדינות הכלולות בה להגיע לארה"ב בלי ויזה אם ביקורם לא עולה על 90 יום. מדובר בתוכנית קיימת שהושקה עוד בעת כהונת ג'ורג' וו. בוש, שתורחב כעת גם לטייוואן.

מומחים בישראל העוסקים בחוקי ההגירה האמריקאיים אומרים כי אף שאובמה לא הזכיר את ישראל בנאומו, גם לא במשתמע, הרי שכעת גדל הסיכוי שישראל תיכלל ברשימת המדינות שאזרחיהן פטורים מוויזת תייר כדי לבקר בארה"ב. "יש סיכוי שישראל תהיה הבאה בתור אחרי טייוואן, אולי יחד עם רומניה, המפעילה על ארה"ב לחצים להקל בהנפקת ויזות תיירות לאזרחיה", אמר עו"ד ליעם שוורץ, מומחה לדיני עבודה והגירה.

לדברי שוורץ, בתחום הנפקת ויזות עבודה לאנשי היי-טק, מדענים ופיסיקאים ישראלים, מסתמנת כבר עתה גמישות במדיניות גמישות מצד האמריקאים. מדובר בכך שמשך ההמתנה של עובדים אלה לוויזת עבודה, הנמשך כיום כחודש וחצי, יקוצר בכמחצית. גם תהליך ההנפקה של ויזות סטודנט יקוצר. ב-2010 נכנסה יוון לרשימת המדינות שאזרחיהן פטורים מחובת ויזת תיירות לארה"ב, רגע לפני ששקעה במשבר כלכלי עמוק.

לדברי שוורץ, מאז הפיגועים בארה"ב בספטמבר 2011, הערימה ארה"ב קשיים על הליך קבלת ויזת תיירות, כולל על אזרחים ישראלים. זאת לאחר שב-2002 חלה הקלה במדיניות זו, כאשר הוכפל מספר המדינות שאזרחיהן פטורים מוויזה.

העלות של ויזת תיירות לישראל כיום היא 140 דולר והיא מונפקת לתקופה של שלושה חודשים. כ-5% מהישראלים המבקשים ויזת תיירות לארה"ב נתקלים בסירוב - נתון גבוה מהממוצע בארצות המערב שהוא 2%. משך ההמתנה לקבלת ויזה עבור אזרחים ישראלים נע בין שבוע לחודש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד