כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

כל הדרכים לקנות כרטיס טיסה בהנחות ענק דרך האינטרנט

האינטרנט מציע כיום לא מעט כלים להזמנת כרטיסי טיסה ולהשוואת מחירים, ללא צורך בתיווך של סוכן נסיעות • האתר של היזם יונתן מאירי מאפשר צבירת נקודות לנוסע המתמיד

כל הדרכים לקנות כרטיס טיסה בהנחות ענק דרך האינטרנט



אנחנו צורכים חדשות באינטרנט, משלמים באמצעותו חשבונות, מזמינים מזון ומחפשים מידע - אבל כשזה מגיע להזמנת כרטיסי טיסה, רבים מאתנו מעדיפים עדיין להתקשר לסוכן הנסיעות, להתעניין בהצעות של החברות השונות ולבצע הזמנה דרכו - תמורת עמלה, כמובן.

אבל מי שרוצה לחסוך את עמלת התיווך, יכול להיעזר כיום במגוון אתרי אינטרנט שכל ייעודם הוא להשוות מחירים ולמצוא לכם את כרטיס הטיסה הזול ביותר - ללא תשלום נוסף.

איך הן עושות זאת? כדי לענות על כך יש להבין כיצד מתומחרים כרטיסי טיסה באופן היסטורי. במשך שנים יצרו חברות התעופה כמה מערכות מחשוב בשם Global Distribution System (GDS), המאפשרות לסוכני נסיעות וגופי תיירות להזמין טיסות. מדובר במערכות תוכנה המתממשקות לבסיס הנתונים המעודכן של חברות התעופה, הכולל את מצב מקומות הטיסה ומחירים.

כיום פועלות ארבע מערכות GDS עיקריות, שעמן עובדים מרבית סוכני הנסיעות: וורלדספאן, סייבר, טראוולפורט ואמדאוס. השימוש במערכות אלה עולה לסוכן הנסיעות כסף, ולכן הוא גובה עמלה שאותה הוא משית על הנוסעים.

איך עוקפים את המתווכים?

אז איך עוקפים את אותם מתווכים ומזמינים כרטיסי טיסה אונליין? אחת הדרכים היא אתרי תיירות, כמו אקספדיה, Orbitz ו-Lastminute.com. דרך נוספת היא באמצעות האתרים של חברות התעופה עצמן, כמו אל על, ארקיע, בריטיש אירווייז, איזיג'ט ועוד רבות אחרות.

אמצעי נוסף הוא מנועי חיפוש ייעודיים, כמו מנוע חיפוש הטיסות של גוגל, Google Flights. ענקית החיפוש עובדת עם מערכת בשם ITA, שמחוברת לבסיסי הנתונים של חברות התעופה ומאפשרת לראות אם יש מושבים פנויים בטיסה זו או אחרת.

שירות Google Flights, שהושק בספטמבר, עדיין לא רלוונטי לגולשים הישראלים שכן הוא זמין רק לטיסות בארה"ב, אבל בחודשים הקרובים הוא צפוי להתרחב להזמנת טיסות בינלאומיות.

אחד המתחרים של גוגל בתחום הוא אתר קיאק (Kayak.com) האמריקאי. גם גוגל וגם קיאק עובדים עם בסיס נתוני הטיסות ITA, אלא שקיאק מציע גם טיסות מישראל, בניגוד לגוגל. שחקן בולט בנוסף בתחום הוא אתר Hipmunk, שמציע דילים אטרקטיביים וזולים. אתר זה בולט בעיצובו הצבעוני, וגם מציג את מחירי הטיסות על גבי לוח שנה.

אתר נוסף שמציע מנוע חיפוש לטיסות הוא Superfly של היזמים הישראלים יונתן מאירי וצביקי כהן, שמתחרים באופן ישיר בגוגל ובקיאק. בשונה משני האתרים, Superfly מתאים בעיקר למי שטס באופן תדיר, שכן הוא לא רק מציע דירוג של מחירי טיסות אלא גם שומר את הנקודות שחברות התעופה מציעות לטסים, ומעדכן את הגולש על מבצעים והאפשרות לנצל אותם. עוד יתרון של Superfly הוא העובדה שהוא עובד עם מספר בסיסי נתונים של חברות תעופה בדומה ל: ITA ו-Everbread.

"אנחנו משתמשים במידע של הגולש כדי להתאים לו את תוצאות הטיסות ולקצר את מספר החיפושים עד שהוא מגיע לטיסה המתאימה", מסביר מאירי. לדבריו, תחום הזמנת הטיסות באינטרנט משווע כיום לחדשנות. "האתרים עדיין לא למדו את הגולש: מתי הוא אוהב לטוס, ביום או בלילה? האם הוא מעדיף לנחות בשדה תעופה ניו יורק או JFK? האם הוא מנצל את הנקודות שהוא צובר בטיסות? הם לא מציעים לנוסע שום הטבות ושום התייחסות אישית.

"בישראל, רוב האנשים עדיין מתקשרים לסוכן ומזמינים דרכו כרטיס טיסה, בעוד שבעולם המגמה הפוכה. שם קונים אונליין", אומר מאירי. "חבל שהישראלים משלמים יותר".



רוצים רק כרטיס טיסה?

איפה הכי משתלם לקנות כרטיס טיסה לניו יורק? מכיוון שכל אתרי הנסיעות עובדים עם אותם בסיסי נתונים של חברות תעופה, המחירים בכולם דומים. ואולם, לא תמיד הזמנת כרטיס טיסה במנוע חיפוש ייעודי תהיה זולה יותר מאתר של סוכן נסיעות שגובה עמלה, כמו וואלה טורס או אופיר טורס.

מרווח הרווחים מהעמלות הוא נמוך מאוד בהזמנת כרטיס טיסה ורוב הרווחים של סוכני הנסיעות לא מגיעים מכרטיסי טיסה אלא מחבילות נופש, השכרת מכוניות והזמנת חדרים במלונות. לעתים חברות התעופה מעניקות הטבות לסוכני נסיעות שמוכרים בהיקפים גדולים, ולכן אתרי סוכנויות הנסיעות הישראליים יכולים להציע מחירים אטרקטיביים.

ועוד טיפ קטן לטסים: שימו לב שהטיסות הזולות לא כוללות יותר מעצירה אחת עד ליעד. אם אתם אנשי עסקים וזמנכם יקר, לפעמים הטיסה היקרה והקצרה עדיפה יותר. נניח, למשל, שברצונכם לבלות סוף שבוע בניו יורק. כדי לנצל את הזמן המועט העומד לרשותכם, עדיף לרכוש כרטיס בטיסה שתכלול לא יותר מעצירת ביניים אחת ושתימשך לא יותר מארבע שעות. חברת התעופה אל על, למשל, מציעה טיסה ישירה מתל אביב לניו יורק ב-1,346 דולר.

מבדיקה באתרים המובילים לחיפוש טיסות עולה כי הטיסה הזולה ביותר שמתאימה ליעד זה מוצעת על ידי חברת אליטליה, וכוללת עצירת ביניים קצרה ברומא, במחיר של 936-967 דולר.

בניגוד לאתרים אחרים, אתר Superfly מחשב את ערך הטיסה על ידי החסרת שווי המיילים שתצטברו במהלך הטיסה ממחירה המקורי. לפי חישוב זה, הטיסה המשתלמת ביותר מתל אביב לניו יורק היא דווקא טיסה ישירה של חברת קונטיננטל. אמנם מחירו של כרטיס טיסה הוא 1,246 דולר, אך המיילים שתצברו במהלכה הם בשווי של 341 דולר - מה שמוביל למחיר ריאלי של 905 דולר בלבד. מצד שני, אם אתם טסים רק לעתים רחוקות, החישוב הזה פחות רלוונטי עבורכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד