י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
דפוס פרימיטיבי

כצבא, לא הצלחנו: הווידוי של הרמטכ"ל

הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט התייחס להחלטת טראמפ על הסגת כוחות ארה"ב מסוריה • איזנקוט הפתיע והודה: "מודע לעובדה שאנחנו כצבא בחודשים האחרונים לא הצלחנו לספק תחושת ביטחון טובה"

כצבא, לא הצלחנו: הווידוי של הרמטכ"ל
הרמטכ"ל צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט התייחס לראשונה להחלטת טראמפ על הסגת כוחות ארה"ב מסוריה ואומר "‏זה אירוע משמעותי, אבל לא צריך להפריז בו". את הדברים אמר ‏איזנקוט בכנס השנתי לזכרו של רא"ל (מיל') אמנון ליפקין שחק ז"ל, בנושא ארבע שנים לאסטרטגיית צה"ל, שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה.

לדברי הרמטכ"ל, "במשך עשרות שנים אנו מתמודדים מול החזית הזו לבד. צה"ל פעל לכל אורך התקופה באופן עצמאי, כך היה גם בשנים האחרונות עם נוכחות אמריקנית ורוסית".

על התיאום הביטחוני עם רוסיה סביב פעולות צה"ל בסוריה, ‏"השהייה הרוסית בסוריה יצרה מצב חדש והיתה גורם משפיע באופן שבו הפעלנו את הכוח. האופן שבו נערכנו אפשר לנו לפעול למען האינטרסים הביטחוניים של ישראל".

עוד אמר כי ‏"הפעולה נגד הרצון האיראני לבסס את יכולותיו מאיראן לעיראק לסוריה וללבנון, היה המאמץ העיקרי של צה"ל בארבע השנים האחרונות. איום שנסתר מהעין של החברה הישראלית שכצבא השקענו בו משאבים מודיענים אווירים וחשאים אדירים. הצלחנו למנוע את מימושו כפי שתכננו אך הרצון והחזון נותרו".

לדברי איזנקוט, ‏"לא קשה לדמיין מה היה קורה אילו האירוע עם חיזבאללה היה מתחיל במאות לוחמי חיזבאללה שחודרים בתווך תת קרקעי. זיהינו את זה ונערכנו לזה באופן חשאי. בתקופה הקרובה נשלים את המשימה. פעלנו בהצלחה גם מול יכולת הדיוק שהארגון ניסה להשיג ומול ניסיונות התבססות בחזית רמת הגולן".

הרמטכ"ל בהתייחסו לעימות מול עזה, אמר כי הוא "מודע לעובדה שאנחנו כצבא בחודשים האחרונים לא הצלחנו לספק תחושת ביטחון טובה. היא נפגעה בדפוסים די פרימיטיביים שהפעיל האויב". עוד הוסיף ‏"מדי שנה נעצרים למעלה מ-3000 מפגעים פוטנציאלים ונחסכים מאות פיגועים מה שנתפס כהצלחה מודיעינית ומאפשר חיים לתושבים. החובה שלנו כצבא הוא לספק תוצאות ולא תירוצים, אך צריך להבין שאין 100% סיכול".

‏"בסוף 2018 הביטחון הלאומי של מדינת ישראל משופר מאוד יחד עם ההבנה שהנפיצות גבוהה בכל החזיתות. האתגר הגדול ביותר הוא להמשיך להרתיע מתוך עוצמה ויוזמה, באופן שמביא לידי ביטוי את עליונות צה"ל ומדינת ישראל, באופן בו תושבי ישראל יוכלו להמשיך לחיות את חייהם".

גדי איזנקוט ביטחון צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד