י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אופוזיציה לוחמנית

עושה חיים קשים: זו ההטרלה של הדגלאים

ב'דגל' בית שמש ממשיכים להציג אופוזיציה לוחמנית: חבר העירייה משה מונטג משגר צרור שאילתות המעלות תמיהות לכאורה על וועדת קבלת עובדים

עושה חיים קשים: זו ההטרלה של הדגלאים
מונטג צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

'דגל התורה' בעיר בית שמש לא מבזבזת את זמנה בעת ישיבתה באופוזיציה העירונית והיא עושה מאמצים להקשות על תפקוד הקואליציה על ידי מעקב חוקתי קפדני על פעולותיה השונות של העירייה, בעיקר סביב מינויים חדשים.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', משגר חבר המועצה הדגלאי משה מונטג למבקר העירייה עו"ד מיקי גסטוירט - צרור של שאילתות המעלות תמיהות לכאורה על וועדת קבלת עובדים אשר התמודדו במכרזים שונים מטעם העירייה. 

לטענת מונטג, בוועדה ישב מנכ"ל העירייה כיו"ר הוועדה, בנוסף השתתפה נציגת ציבור כחלק מהרכב הוועדה ובאשר על כן הוא מבקש לשאול כדלקמן: "1. האם הואצלו סמכויות כחוק למנכ"ל העירייה לשמש כיו"ר הועדת קבלה?. 2. באם אכן הואצלו לו סמכויות, האם מליאת מועצת העיר אישרה את האצלת הסמכויות כדין? אבקש לצרף פרוטוקול של האישור".

מונטג ממשיך לתמוה במכתבו למבקר העירייה: "3. האם נציגת ציבור שהיתה חלק מהרכב הוועדה התקבלה לאחר פרסום קול קורא כדין או היא מינוי אישי של ראש העיר?. 4. האם אתה אישרת בחוו"ד את מינויה לנציגת ציבור לאחר בדיקה מקיפה כדין?. 5. האם בדקת שאין לה זיקה פוליטית ?. 6 .האם האישור שלה לשמש כנציגת ציבור עבר במליאת מועצת העיר כדין? אבקש לצרף את פרוטוקול המליאה שאישר את נציגת הציבור".

"7. האם השתתפת בדיוני הוועדה וידעת שיש, או אין, את האישורים כדין ובכל זאת אישרת לוועדה להתכנס ולקבל החלטות הרות גורל על עובדים רבים ועל תפקידים בעיריית בית שמש?. 8. אם אכן יש ליקויים מהותיים במינויים דלעיל האם החלטות הוועדה חוקיות או שיש לפסול את כל החלטות הוועדה ולדון מחדש לאחר אישור חברי הוועדה כחוק?".

מונטג לא מרפה והוא ממשיך: "כמדומני שלאחר דו"ח מבקר המדינה משנת 2016, אשר מתריע שוב על ליקויים שלא תוקנו בעניין בחירת נציג ציבור לוועדה, לא תוכל להשתמש בתירוץ של בדיעבד נאשר ומכאן ולהבא נתקן. זה כבר נראה כמעשה שיטתי ומכוון והשגגה לא נפלה, אלא כיד מכוונת וזדונית".

עוד טען: "אבקש להבהיר שכחבר מועצת העיר, חושבני שיש צורך גדול בקליטת עובדים נוספים למחלקות שונות, אשר התקינה בהם לוקה בחסר, כמו"כ יש צורך בתוספת כ"א מקצועי למנגנון העירייה, אבל צורך זה אינו פותר מלעבוד עפ"י הנהלים בחוק".

הוא מבהיר כי "בטוחני שאתה לא חושד במחוקק אשר קבע את הנהלים כדי לא לאפשר עבודה תקינה, אלא להיפך המחוקק מעוניין בהמשך עבודה רציפה ויעילה בשלטון המקומי, והוא קבע נהלי עבודה אשר מצד אחד שומרים על שקיפות ההחלטות וקבלת החלטות מקצועיות, ומצד שני הוא נתן כלים יעילים למי שעומד בהם".

לדבריו, "בטוחני שגם אם נפלה טעות בחוקיות כינוס הוועדה זה לא מעשה מזיד במחשבה תחילה מצד ראש העיר שנבחרה זה עתה לתפקיד, היא מצפה ממך כיועצה המשפטי שתעיר את עיניה בכל דבר ודבר בעירייה ובפרט שתחום המוניציפלי חדש לה, ובפרט שתמיד היא חוזרת השכם וערב על חשיבותה בניהול תקין ושקיפות מירבית, אז ק"ו שאתה מצווה לפעול עפ"י המדיניות שנבחרה ולא להסתמך על שעת הדחק באופן סדיר", כתב לסיום במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים'.

משה מונטג בית שמש וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד