ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בשל רחפנים

המבוכה המשעשעת שמטריפה את בריטניה

המבוכה הגדולה של הבריטים: עצרו זוג בחשד להשבתת אלף טיסות, פרסמו את שמם ותמונתם ברחבי הממלכה, ושחררו אותם לאחר חקירה • כעת, רשות שדה התעופה מבטיחה פרס של 50 אלף פאונד למי שיביא מידע על מטיסי הרחפנים שהשביתו קרוב לאלף טיסות למשך שלושים שעות

המבוכה המשעשעת שמטריפה את בריטניה
מטוס ממריא צילום: unsplash

משטרת בריטניה חקרה זוג בחשד שהטיסו רחפנים בסמוך לשדה התעופה גטוויק בלונדון, הרחפנים סיכנו את הטיסות שהיו אמורות להטיס כ-140 אלף נוסעים, עם קרוב לאלף טיסות. לאחר חקירה עם פרסום שמם ותמונתם של הזוג, מתברר שהזוג שמתגורר כמה קילומטרים בודדים משדה התעופה בסך הכל חובב להטיס טיסנים מסוגים שונים, אך הם לא אלו שהטיסו את הרחפנים בסמוך לשדה התעופה.

השכנים טענו שהמעצר שלהם היה לשווא וכי המשטרה עצרה אותם כי "הופעל לחץ על המשטרה להביא תוצאות לחקירה". הזוג סרב להתראיין לאחר שחררו מהמעצר.

העצורים ששוחררו הם פול גייט, בן 47, ואשתו, איליין קירק, בת 54. הזוג שנעצר לא מזכיר פרופיל של מחבלים, זוג נשוי נורמטיבי שככל הנראה חיפש קצת ריגושים בהטסת מסוקים ומטוסים קטנים, מתוך תחביב גרידא.

מדובר בנזק כלכלי עצום, שכן אלו הימים הכי עמוסים בשדה התעופה מהעמוסים בעולם.

יצוין כי שדה התעופה היה סגור במשך יותר מיממה, כשנוסעים המתינו ביאוש לטיסה שלהם שלא המריאה.

על פי הדיווח באתר 'דיילי מייל' הבריטי, הרשויות הציבו מערכת ישראלית ליירוט רחפנים שנרכשה לטובת הלחימה בסוריה והועברה לשדה התעופה. על פי הדיווח, הבריטים משתמשים במערכת הישראלית Drone Dome שמיוצרת על ידי חברת 'רפאל' הישראלית שמסוגלת ליירט רחפנים באמצעות לייזר.

עוד דווח, כי הבריטים רכשו שש מערכות של גילוי רחפנים בשווי של קרוב לשמונים מיליון שקל, איתם השתמשו בלחימה בסוריה, וכעת המערכות מוצבות בשטח נמל התעופה.

בינתיים הטיסות חזרו לסדרן. קרוב ל-1000 טיסות יצאו אתמול מהשדה, אחרי שהטיסות קורקעו למשך 30 שעות.

בתוך כך, שר הביטחון של בריטניה, בן וואלאס, הזהיר אתמול כי ארגון אל-קאעידה מתכנן לבצע פיגוע טרור נגד מטוסי נוסעים ונמלי תעופה בעולם. ארגון הטרור אל קאעידה ספג לאחרונה מכה קשה במספר מקומות בהם ניסה לשלוט, הוא הובס כמעט סופית, בנוסף הרבה ממנהיגיו נהרגו בהפצצות של כוחות הקואליציה.

נראה שהארגון מנסה להשתקם דרך פיגועי טרור גדולים, השר הבריטי אמר אתמול כי תוכניות הארגון "מדירות שינה מעיני השרים". השר הוסיף במאמר שכתב ל"סאנדיי טיימס" הבריטי, כי סוכנויות המודיעין של בריטניה חשפו שאל-קאעידה מתכנן להפיל בו חדשה מטוסי נוסעים, לפי גורמי ביטחון רשמיים שצוטטו במאמר, פעילים אסלאמיים טרוריסטים מתכננים להשתמש ברחפנים הנושאים חומרי נפץ וכך לפוצץ מטוסים.

בריטניה טיסות רחפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד