ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המבוכה הבריטית נמשכת: אולי לא היו רחפנים?

המבוכה בבריטניה נמשכת: "אין תיעוד של רחפנים שהיו באזור, ויש אפשרות שאף פעם לא היה בכלל דבר כזה", אמר קצין שחוקר את הדרמה בבירת אנגליה

המבוכה הבריטית נמשכת: אולי לא היו רחפנים?
רחפן. אילוסטרציה צילום: pixabay

קצין החוקר את הדרמה שהתרחשה בשדה התעופה גטוויק בלונדון אתמול, אומר כי "אין תיעוד של רחפנים שהיו באזור, ויש אפשרות שאף פעם לא היה בכלל דבר כזה".

כשנשאל על ספקולציות על כך שמעולם לא טס רחפן מעל שדה התעופה, אמר הקצין ג'ייסון טינגלי ל- BBC: "כמובן, זו אפשרות, אנחנו עובדים עם בני אדם שאמרו שהם ראו משהו, עד שיש לנו יותר בהירות סביב מה שהם אמרו, את הפרטים, את הזמן, את המקום, את כיוון הנסיעה, את כל סוגי הדברים האלה, אנחנו נמשיך לחקור, זו משימה גדולה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', משטרת בריטניה חקרה זוג בחשד שהטיסו רחפנים בסמוך לשדה התעופה גטוויק בלונדון, הרחפנים לכאורה סיכנו את הטיסות שהיו אמורות להטיס כ-140 אלף נוסעים, עם קרוב לאלף טיסות. לאחר חקירה עם פרסום שמם ותמונתם של הזוג, מתברר שהזוג שמתגורר כמה קילומטרים בודדים משדה התעופה בסך הכל חובב להטיס טיסנים מסוגים שונים, אך הם לא אלו שהטיסו את הרחפנים בסמוך לשדה התעופה.

השכנים טענו שהמעצר שלהם היה לשווא וכי המשטרה עצרה אותם כי "הופעל לחץ על המשטרה להביא תוצאות לחקירה". הזוג סרב להתראיין לאחר השחרור מהמעצר.

העצורים ששוחררו הם פול גייט, בן 47, ואשתו, איליין קירק, בת 54. הזוג שנעצר לא מזכיר פרופיל של מחבלים, זוג נשוי נורמטיבי שככל הנראה חיפש קצת ריגושים בהטסת מסוקים ומטוסים קטנים, מתוך תחביב גרידא.

מדובר בנזק כלכלי עצום, שכן אלו הימים הכי עמוסים בשדה התעופה מהעמוסים בעולם.

יצוין, כי שדה התעופה היה סגור במשך יותר מיממה, כשנוסעים המתינו ביאוש לטיסה שלהם שלא המריאה.

על פי הדיווח באתר 'דיילי מייל' הבריטי, הרשויות הציבו מערכת ישראלית ליירוט רחפנים שנרכשה לטובת הלחימה בסוריה והועברה לשדה התעופה. על פי הדיווח, הבריטים משתמשים במערכת הישראלית Drone Dome שמיוצרת על ידי חברת 'רפאל' הישראלית שמסוגלת ליירט רחפנים באמצעות לייזר.

עוד דווח, כי הבריטים רכשו שש מערכות של גילוי רחפנים בשווי של קרוב לשמונים מיליון שקל, איתם השתמשו בלחימה בסוריה, וכעת המערכות מוצבות בשטח נמל התעופה.

בינתיים הטיסות חזרו לסדרן. קרוב ל-1000 טיסות יצאו אתמול מהשדה, אחרי שהטיסות קורקעו למשך 30 שעות.

רחפנים בריטניה שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד