י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כרוך בקנס כספי

בשורה להורים גרושים: הח"כית הטרייה יוזמת

ח"כית טרייה שנכנסה לפני כחודש וחצי לכנסת, הגישה הצעת חוק שעשויה להיטיב עם זוגות גרושים המודרים ממפגשים עם ילדיהם, בעקבות מניעה של ההורה השני שהילדים בחזקתו: "הגיע הזמן לעשות סוף לתופעה הזאת"

בשורה להורים גרושים: הח"כית הטרייה יוזמת
ארנק. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בשורה לגרושים ולגרושות עם ילדים: חברת הכנסת החדשה אסנת הילה מארק מ'הליכוד' הגישה הצעת חוק חשובה ואולי גם תועלתית.

על פי הצעת החוק, אישה גרושה או גבר גרוש, שימנעו מההורה השני לראות את ילדיהם המשותפים,ייקנסו בסכום של עד שלושת אלפים שקלים.

"ניכור הורי היא תופעה בזויה שבה הורה אחד מסית את הילדים כנגד ההורה השני או מונע מפגשים ביניהם", כתבה חברת הכנסת בדברי ההסבר להצעת החוק.

"לאור אוזלת היד של המערכת היה צורך בחוק אשר יגרום להורה המנכר לחשוב פעמים לפני שיפעל בצורה אשר גורמת נזק קודם כל לילדים", הסבירה.

"הצעת החוק שהגשתי היום הינה הצעת חוק מהפכנית אשר לראשונה נותנת לבתי המשפט את הכלים גם להשית קנס מרתיע של 3,000 ש"ח לכל הפרה, השתה של הוצאות ההליך המשפטי על הצד המנכר,הפנייה לטיפול יעודי של גורם מוסמך לטיפול בניכור וגולת הכותרת לראשונה ניתן יהיה לקזז את הקנס מתשלום המזונות".

לדבריה, "לראשונה מזה עשרות שנים יהיה חוק יעודי המטפל בנושא כואב אשר פוגע במרקם העדין של הקשר בין הורים גרושים לילדיהם".

"לא יתכן שהורה יחליט מכל סיבה שהיא שילדו לא יפגוש את ההורה השני או יסית כנגדו יהיו הסיבות אשר יהיו. הגיע הזמן לעשות סוף לתופעה הזאת אשר לצערי גרמה ללא מעט הורים לשלוח יד בנפשם מהצער שאינם רואים את ילדיהם והמערכת לא עמדה לצידם".

"היום זהו יום מכונן מבחינתי, כעורכת דין שעסקה שנים בתחום המשפחה ראיתי אין ספור מקרים מעין אלו ולכן הנושא קרוב לליבי ולא ארפה עד אשר ההצעה תעבור ותהפוך לחוק", כתבה הח"כית הטרייה.

"הצעת החוק הינה הצעת חוק חוצה מגזרים ומגדרים ומפלגות, מיועדת בראש ובראשונה לטובת הילדים בלבד", סיכמה מארק.

חברת הכנסת מארק, נכנסה לכנסת מטעם סיעת 'הליכוד', לאחר הבחירות המקומיות, בהן זכה סגן שר השיכון לשעבר ח"כ ז'קי לוי מ'הליכוד' בראשות העיר בית שאן ועזב את הכנסת לטובת הנהגת העיר.

הורים גרושים הצעת חוק קנס כספי אסנת הילה מארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד