י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הַרֶבֶּה קפל איננו

המלמד הוותיק מהחיידר נפטר מהמחלה

בחסידות סערט ויז'ניץ נפרדים היום מהמחנך הנודע ר' רפאל יצחק קפל ז"ל, מחשובי וותיקי המלמדים בתלמוד תורה בבני ברק, לאחר מחלה קשה והוא בן 65 בפטירתו 

המלמד הוותיק מהחיידר נפטר מהמחלה
המחנך הרב רפאל קפל ז"ל צילום: אהרן ברוך ליבוביץ'

ברוך דייו האמת: בבני ברק נפטר לאחר המחלה הקשה, המחנך הנודע הרה"ח רבי רפאל יצחק קפל ז"ל, ששימש שנים רבות כמנהל ומלמד בתלמוד תורה 'מקור ברוך' דחסידי סערט ויז'ניץ בבני ברק והוא בן 65 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בה' באייר תשי"ג, לאביו הרה"ח ר' צבי קפל ז"ל, שהיה מחשובי קהילת 'אגודת ישראל' של הגה"צ רבי נתן גשטטנר זצ"ל בבני ברק ולאמו מרת שרה שתחי'. 

ר' רפאל ז"ל היה חסיד סערט ויז'ניץ נלהב בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, פעל ללא לאות ובמסירות לכל קדשי החצר, במשך עשרות שנים זכה להעמיד מאות תלמידים יראים ושלמים, בהיותו מחנך בכיתה ג' בת"ת של החסידות ברח' חזון איש בבני ברק, כמו כן שימש גם כגבאי הראשי של בית המדרש סערט ויז'ניץ, תפקיד אותו מילא בנאמנות ובמסירות. כשהוא מעודד מברכתו והתעניינותו של הרבי בעל ה'חכמת אליעזר' זי"ע, אשר אהבו והעריכו עד למאוד.

אחד מתלמידיו מספר ל'בחדרי חרדים', כי לרב'ה קפל היתה מחברת מיוחדת בארון בכיתה, בה היה רושם את כל התלמידים שעברו אצלו במירוץ השנים, הם ואחיהם, כולל ימי ההולדת שלהם, הוא היה מסור לתלמידיו במסירות מופלאה והם העריצוהו מאוד באופן בלתי נשכח. 

לפני מספר שנים פרש מהתלמוד תורה, אך עדיין היה מגיע לתלמוד תורה לעמוד מקרוב אחר ההישגים של התלמידים שזכרו אותו לטובה.

אחד התלמידים כתב הבוקר: "הַרֶבֶּה קפל היה מלמד מדור אחר שהצליח להעמיד דורות של תלמידים, ותמיד, תמיד הוא נתן לך את התחושה כאילו אתה היית תלמידו יחידו בכל השנים. זכרונו הפנומנלי היה לשם דבר, וגם בגיל 40 הוא היה יודע להגיד לי מתי חל יום הולדתי, ואיזה תלמיד הייתי. תחושה חמימה שהשאירה זכרונות חמימים מימי לימודי בת"ת מקור ברוך בבני ברק. אין ספק שהוא המלמד שאזכור אותו וזוכר אותו. ובעצם כל מי שלמד אצלו, זוכר אותו ואת משנתו שלימד. מעבר לכך נזכור אותו תמיד עם החיוך הנצחי שעל פניו, מסביר פנים, סבלני, מקושר לרבותיו, ודוגמה אמיתית לגבאי".

בחייו שיכל את רעייתו ע"ה בהיותו אברך צעיר עם ילדים קטנים, הוא גידל אותם במסירות ונישא שוב בזיווג שני. 

הותיר אחריו את רעייתו תחי', דור ישרים מבורך, תשעה ילדים ונכדים, הממשיכים בדרכו. 

הלוויתו תצא בשעה 14:00 מביתו ברחוב יואל 5 ותעבור דרך ביהמ"ד סערט ויז'ניץ ברחוב חזון איש 32, לבית החיים ויז'ניץ, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

סערט ויז'ניץ מחנך הלוויה מחלה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד