י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שוב ליברמן טורף את הקלפים

דרמה פוליטית: מסתמן כי אין חוק גיוס. 'ישראל ביתנו' מתנגדת

כאב הראש החדש של נתניהו ואמסלם מגיע מהאופוזיציה. לאחר שהיו סמוכים ובטוחים כי חוק הגיוס יעבור גם ללא תמיכת החרדים, מגיעה 'ישראל ביתנו' והופכת את הקערה על פיה, כשהיא מודיעה כי לא תתמוך בו, עד שתוודא כי לא הובטח לחרדים שינוי בחוק לאחר הבחירות

דרמה פוליטית: מסתמן כי אין חוק גיוס. 'ישראל ביתנו' מתנגדת
ח"כ אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ראשי הקואליציה תיכננו להעלות את חוק הגיוס להצבעה למרות התנגדות הסיעות החרדיות, ובתמיכת 'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' - סיעות האופוזיציה מרמזות כי הן צפויות להתנגד לחוק.

בהודעה דרמטית שפרסמה בשעה האחרונה, סיעת 'ישראל ביתנו', נמסר כי קודם ההצבעה הם יבדקו אם קיימים הבטחות כלשהם לסיעות החרדיות בנוגע לשינוי החוק.

"הקואליציה, במהלך ציני, הופכת את חוק הגיוס מנושא מהותי לנושא אלקטורלי. בליכוד נוכחו לדעת שעל רקע דחיית ההצבעה על חוק הגיוס הם הפסידו קולות רבים בקרב הימין החילוני ויוצאי חבר העמים", מסרו במפלגה.

לטענתם, "הקואליציה יכלה להשלים את החקיקה בנושא חוק הגיוס כבר בתחילת מושב החורף, אך בגלל הכניעה ללחץ החרדים העדיפה לבקש דחייה נוספת מבג"ץ".

"עולה השאלה - האם מדובר במשחק מכור והליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שבמידה ויהיו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס וידרשו לשלם קנסות, הישיבות יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר", מרמזים בסיעה על כך שהם לא צפויים לתמוך בחוק כשלטענתם, "הבטחה כזו למעשה מרוקנת את החוק מתוכן".

עוד נמסר מישראל ביתנו כי, "חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לשנות את החוק בהתאם לדרישתם מיד בתום הרכבת הממשלה הבאה".

בתוך כך, פורום ראשי מפלגות הקואליציה, שלא התכנס כבר שבועיים, יתכנס בצהריים, לדיון משמעותי בעניין חוק הגיוס כאשר הסיעות החרדיות מפוצלות. בעוד 'אגודת ישראל' מאיימת לפרוש מהממשלה באם החוק יעבור - 'דגל התורה' הודיעה כי לא תתן ידה לממשלה, בה אין חוק שמגן על לומדי התורה.

מוקדם יותר הבוקר התייחס ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' החבר בועדת הגיוס, בראיון ל'קול ברמה' לנושא ואמר, "אנחנו לא נהיה ה"גוי של שבת" עבור המפלגות החרדיות. לא ניתן שהחוק יעבור בתמיכתנו ואז יאשימו אותנו בפגיעה בעולם התורה. אם החרדים חושבים שהחוק טוב, יתכבדו ויצביעו בעדו, ואם הוא רע, גם אנחנו לא נתמוך בו".

הוא עדכן בשידור, "שוחחתי הבוקר עם השר בנט, אמרתי לו שאם נדחה את ההצבעה על חוק הגיוס, זו תהיה תעודת ביטוח להרכב הממשלה הבא. בהחלט יכול להיות שהבית היהודי כולו יודיע לראש הממשלה שאנחנו מתנגדים לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית".

על החשש מליכוד חזק הוסיף סמוטריץ והבהיר: "אם הליכוד יהיה חזק מדי לאחר הבחירות, זה עלול להביא אותנו לממשלת שמאל חילונית".

חוק הגיוס ישראל ביתנו משבר קואליציוני הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד