י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השיחה בין המנהיגים

טראמפ לארדואן: "סוריה כולה שלך, אנחנו סיימנו"

ישראל אמורה להיות מודאגת מהיחסים המלבלבים בין אויב ישראל נשיא טורקיה לבין אוהב ישראל נשיא ארה"ב? בשיחה בין השניים נראה כי הרודן הטורקי הצליח לשכנע את טראמפ להתחפף מסוריה 

טראמפ לארדואן: "סוריה כולה שלך, אנחנו סיימנו"
טראמפ וארדואן צילום: רויטרס

"ארה"ב סיימה עם סוריה", כך אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לנשיא טורקיה, רגי'פ טאיפ ארדואן, בשיחה ביניהם על אודות הנסיגה המתוכננת של הכוחות האמריקאים מסוריה לפני כעשרה ימים.

ארדואן הסביר לטראמפ את כל הבעיות שיש עם הנוכחות האמריקנית בעיראק ובסוריה והרגיז את טראמפ, כך לדברי פקיד ממשל בכיר שהיה מעורב בשיחה בין שני הנשיאים.

טראמפ אמר לארדואן, "בסדר, סוריה כולה שלך, אנחנו סיימנו", כך לדברי המקור.

כזכור, טראמפ הודיע ​​על החלטתו ביום רביעי להוציא את כוחות ארה"ב מסוריה. על פי הדיווח ב-CNN, ארדואן הסביר לטראמפ במהלך השיחה ביניהם ב-14 בדצמבר, כי ארה"ב חייבת לצאת מסוריה, מאחר וארגון דאעש עם תבוסה כמעט מוחלטת במדינה, כך על פי מקור נוסף שהיה מודע לשיחה בין הנשיאים. לדבריו, לאחר מכן ביקש הנשיא מארדואן שטורקיה תמשיך להיאבק בדאעש ולהביס את קבוצת הטרור.

על פי ה-CNN, בשיחה שהתקיימה בין השניים ביום שישי האחרון, הבטיח ארדואן לטראמפ לסיים את מיגור דאעש בסוריה ובעיראק, "למעשה, כחבר שלך, אני נותן לך את המילה שלי בזה", אמר ארדואן בשיחה, כך על פי בכיר בבית הלבן.

ארדואן סיפר על כך בנאום פומבי שנשא, "בשיחה שהיתה לי עם מר טראמפ - הוא שאל אותי האם אתה יכול לנקות את דאעש מהאזור הזה? אמרתי לו, עשינו את זה עוד קודם, ואנחנו יכולים שוב לעשות זאת כל עוד יש לנו תמיכה לוגיסטית ממך".

יצוין כי יציאת הכוחות האמריקנים מסוריה תיושם בפועל בשלבים. מי שחתם על הצו היה שר ההגנה המתפטר ג'יימס מאטיס, שיסיים את תפקידו בתום השנה האזרחית בעוד שבוע.

נסיגה דונלד טראמפ רג'פ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד