י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחירות 2019 לכנסת ה-21

ראשי הקואליציה החליטו: הולכים לבחירות

על רקע המשבר שנוצר בחקיקת חוק הגיוס החדש, בקואליציה הודיעו כי החליטו פה אחד לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות | מועד הבחירות לכנסת: ד' בניסן | טרם ברור סוגיית הריצה המשותפת במפלגות החרדיות. יהדות התורה: "נקבל החלטה"

ראשי הקואליציה החליטו: הולכים לבחירות
הכנסת ריקה צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

על רקע משבר חוק הגיוס, ראשי מפלגות הקואליציה הודיעו ביממה האחרונה (שני) על הליכה לבחירות כלליות שיתקיימו ביום שלישי ד' בניסן, 9 באפריל 2019.

בהודעה רשמית שפורסמה בתום ישיבת ראשי הקואליציה, נאמר כי "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין זימן ללשכתו להתייעצות את ראשי מפלגות הקואליציה בעקבות הודעת הקואליציה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. בהמשך יזמן היו"ר גם את ראשי מפלגות האופוזיציה, כדי לסכם על תאריך פיזור הכנסת וקיום הבחירות במועד מוקדם ככל האפשר.


 

חבר הכנסת יעקב מרגי האשים את נתניהו בכך שלא העביר את חוק הגיוס והיה זוכה לקבל את התמיכה החרדית. 

"זה היה תלוי אך ורק בנתניהו", הדגיש הח"כ מש"ס. "התנגדותו של ליצמן לחוק הגיוס היא בבחינת זאב זאב", טען ח"כ מרגי.

מרגי שלח חיצי ביקורת כלפי יהדות התורה, "בגלל אגו פנים חרדי החוק הטוב הזה לא עובר".

בתוך כך, ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון הגיב בסיפוק למשמע הבשורה ומסר, ״מברכים על הקדמת הבחירות שעון החול לסיום כהונתו של בנימין נתניהו יצא לדרך". "ישפוט הציבור איזו ממשלה הוא רוצה: ממשלה של תקווה או קיפאון, אנחנו קוראים לשאר מפלגות השמאל מרכז לחבור אלינו בהקדם כדי להביא לישראל את התקווה שהיא כל כך מחכה לה״.

יו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בישיבת הסיעה: ״אני מברך את ראשי הקואליציה על ההחלטה ללכת לבחירות מוקדמות. אמרנו כבר במשך חודש שלם שזאת ממשלת הישרדות ולא ממשלה שמתפקדת ולכן מבחינתו של עם ישראל הכי חשוב שתקום ממשלה חדשה ויציבה. לגבי חוק הגיוס - אנחנו רוצים לוודא שלמרות חרושת השמועות שאין שום דיל בין הליכוד למפלגות החרדיות לגבי חוק הגיוס".

לטענת ליברמן, "כל עוד חוק הגיוס יגיע בנוסח המקורי כפי שהעברתי אותו לכנסת, כפי שזה עבר בקריאה הראשונה, אנחנו ללא ספק נתמוך בחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית".

יו"ר 'ישראל ביתנו' אף הוסיף, "אנחנו מראש אומרים שאנחנו נתנה כניסה לקואליציה הבאה בכך שחוק הגיוס לא ישונה. זה החוק הכי ממלכתי, הכי מאוזן, הכי טוב. ולכן, חובה להעביר אותו עם כל הפסיקים וכל הנקודות. אני מקווה שלמרות שהכריזו על הבחירות המוקדמות, הממשלה תשלים את החקיקה בחוק הגיוס ויהיה לנו חוק בקריאה שנייה ושלישית".

ח"כ גפני יוצא מישיבת פורום ראשי המפלגות

כזכור, שיאו של המשבר הפוליטי היום נרשם לאחר ש'יש עתיד' הודיעה כי היא לא תתמוך בחוק הגיוס הנוכחי, זאת למרות שבעבר הצהירה המפלגה כי תתמוך בו.

בהודעה בישיבת הסיעה אמר יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כי "זה לא חוק גיוס. זה חוק גיוס כספים. אנחנו לא ניתן את ידינו לזה שמשתמטים יקבלו כסף מהמדינה. שכספי המיסים שלנו, יממנו השתמטות".

לדבריו, "גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס. נלך לבחירות. אחרי הבחירות ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות".

כזכור, בעוד ש'דגל התורה' הודיעה כי תתמוך בחוק הגיוס, מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' דרשה לשנות את החוק הנוכחי, והורתה לנציגיה לפרוש מהממשלה, מה שהוביל להפלת הממשלה הנוכחית ולהליכה לבחירות.

בחירות קואליציה פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד