י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדרמה מתגלגלת

אהרן רוזנר הואשם בחטיפת שני ילדים בשבת

אחיו של מנהיג הכת 'לב טהור', נעצר שלשום בלילה בברוקלין בחשד לחטיפת שני ילדים שנמלטו ממקום מושבה של הכת הקיצונית בגואטמלה 

אהרן רוזנר הואשם בחטיפת שני ילדים בשבת

התפתחות בפרשת החטיפה בכת המסוכנת: אהרן רוזנר, אחיו של מנהיג הכת 'לב טהור', נעצר שלשום בלילה בברוקלין בחשד לחטיפת שני ילדים שנמלטו ממקום מושבה של הכת הקיצונית בגואטמלה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אהרן רוזנר נעצר על ידי האף-בי-איי ומשטרת ניו יורק בסביבות השעה 01:00 בלילה בשכונת וויליאמסבורג ביום ראשון.

רוזנר הואשם בחטיפה של הילדה ינטה בת ה-14 ו-חיים בן ה -12, כך דיווח ה'ניו יורק פוסט'.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הילדים חזרו לניו יורק לאחר שברחו מקהילת 'לב טהור' המונה כ -35 משפחות ומתגוררות במתחם בגואטמלה

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני שבועיים, שני קטינים שהצליחו לעזוב את הכת האכזרית ושהו בשבת בהרי הקסטקילס, נחטפו על ידי חברי הכת בשבת בבוקר, השניים בת 14 וילד בן 12. נעלמו בשעות שלפנות בוקר מהמקום בו הם שהו ומשטרה הוזעקה למקום בשבת כדי לאתר אותם.

על פי עדויות, שני הילדים ניראו נכנסים לרכב בשעה 03:30 לפנות בוקר בין שישי לשבת, משפחות הילדים שהו בהרים עם מספר אנשים נוספים שנמלטו מ'לב טהור'. לפני מספר שבועות ילדה שהצליחה לעזוב את הכת נחטפה בניו יורק, אך היא חזרה לאמה כעבור מספר ימים. כעת נראה שחברי הכת חזרו שוב על דפוס החטיפה, אך הפעם תוך חילול שבת.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי לפני מספר שבועות שוטרים ממשטרת ניו יורק פשטו על ביתו של אהרן רוזנר, החשוד בסיוע לחטיפת שני האחים, והחרימו מסמכים ואת מחשבו האישי, והוא כאמור נעצר לפני שעה קלה בביתו בברוקלין.

נזכיר כי שנה וחצי מאז מותו של מנהיג הכת 'לב טהור' ומייסדה - שלמה הלברנץ, החלו לזרום לידי מערכת 'בחדרי חרדים', עדויות מזוויעות ותיאורים מסמרי שיער, מנשים, בחורים ונערות, ילדים וילדות, שהצליחו לברוח מן הכת, מהם עולה תמונה קשה של עינויים קשים ונוראיים.

"הילדים שם עברו עינויים של היטלר, הם כמו זומבים", סיפר ל'בחדרי חרדים' עסקן שפועל לעזור לנפגעי כת "לב טהור". "יש יותר מחמישים ניצולים מהכת, ורק חמישה התלוננו בפני הרשויות בקנדה, ואנחנו מנסים לשכנע עוד ניצולים לספר לרשויות, אנחנו לא מתלוננים במשטרה על המעשים של מנהיגי הכת, כי השוטרים בקנדה לא מאמינים לנו, הם אומרים שהסיפורים שלנו נשמעים להם הזויים, אז אנחנו שולחים את הניצולים לשגרירות קנדה ולשגרירות ישראל, כדי שיספרו מה הולך בתוך הכת, והם עוזרים לאלו שהצליחו לצאת משם, אבל אנחנו מפעילים לחץ גדול על הרשויות בקנדה כדי שיעזרו לנו יותר, אנחנו מנסים להביא כמה שיותר אנשים שיספרו מה הולך בכת, זה לא פשוט, הניצולים מאד סגורים, אנחנו נעזרים בעובדים סוציאליים".

עוד הוא גילה ממה שדלה מהנמלטים, כי "רק למנהיג לב טהור נחמן הלברנץ יש מיזוג אוויר בבית, כל שאר המשפחות, כ-40 במספר, עם כמעט 300 ילדים, מתגוררים בפחונים עם גגות של סוכה, הם חיים כמו מלפני 300 שנה".

מטרתם של העסקנים, היא לסייע נפשית לאלו שהצליחו לצאת משם, ולעזור להם להתחיל חיים חדשים בקהילות חרדיות שפויות ומסודרות.

עוד דווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים', על אודות הגברת שרה טלר, בתו של המנהיג המנוח, שהצליחה לעזוב את המתחם בגואטמלה ולחזור לניו יורק עם כל ששת ילדיה, בעקבות תפנית דרמטית, כאשר בעלה לשעבר שנותר יחד עם שלושה מהילדים בכת, ניסה להבריח אותם למדינה אחרת בעזרת אשה זרה שהתחזתה לאמם הביולוגית.

הם הגיעו לשגרירות ארה"ב במקסיקו לפני מספר שבועות, שם הם ניסו להנפיק דרכונים לילדים, אך נעצרו לאחר שהשגרירות ידעה על כך שהילדים הללו נעלמו, אביהם והאישה הזרה שהביא עמו נעצרו במקום בגין זיוף והתחזות, ובשל כך הילדים נשלחו לאמם המתגוררת כיום בניו יורק וכך זכתה לאחר מאבק ממושך להתאחד עם כל ילדיה, אשר ניצלו מן הזוועות המתרחשות בכת הקיצונית והאכזרית.

לב טהור חטיפה ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד