א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
יהדות התורה לאן

הקרב המוניציפלי יכריע את האחדות בכנסת?

עם ההכרזה על יציאה לבחירות עולה השאלה סביב הריצה המשותפת בקרב המפלגות החרדיות, לאור הפילוג שנוצר במערכת הבחירות המוניציפליות | ארי קלמן בטור פרשנות

הקרב המוניציפלי יכריע את האחדות בכנסת?
יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שהבחירות המקומיות חלפו להם מזמן, הקרב והמחלוקות בין הסיעות החרדיות נמשך, כאשר היחסים בין דגל התורה ואגודת ישראל אינם כבעבר.

כעת, יאלצו קודקודי הסיעות לקבל את ההכרעה האם להניח את המחלוקות מאחוריהן או לחלופין לפצל את הסיעה לשניים ולכרות בריתות אחרות.

על שולחנם של ראשי המפלגות עולות אפשרויות שונות. הראשונה הוא להמשיך את השותפות כפי שהיא, באופן לא שוויוני לטובת דגל התורה, כאשר החלוקה היא במסגרת 60-40.

האפשרות השנייה היא לערוך חלוקה מחדש כאשר החלוקה תתבצע באופן של 50 - 50, במקרה זה יתנהל קרב על זהות יו"ר המפלגה בין נציג דגל התורה לאגודת ישראל.

אפשרות נוספת שלכאורה נראית רחוקה מהמציאות, אך הכל אפשרי, היא לפצל את הסיעות לשניים כאשר שניהם יטלו את הסיכון שלא יעברו את אחוז החסימה וישארו בחוץ.

ברקע קיימות אפשרויות גם לשיתופי פעולה חדשים, כאשר ציר דגל התורה וש"ס יימשך גם לכנסת הקרובה, ומנגד, באגודת ישראל יקיימו ברית פוליטית עם הפלג הירושלמי ועם 'יחד' של אלי ישי.

יהדות התורה אגודת ישראל דגל התורה ש"ס הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד