ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שאלת השאלות

ההחלטות על ראש הממשלה, לפני הבחירות?

בעקבות ההחלטה להקדים את הבחירות, מתעוררת השאלה האם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט יחליט להגיש נגד ראש הממשלה כתבי אישום לפני היציאה לקלפי

ההחלטות על ראש הממשלה, לפני הבחירות?
אלשיך ומנדלבליט צילום: דוברות המשטרה

עננה מרחפת מעל ראשו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבעקבות ההחלטה להקדים את הבחירות, מתעוררת השאלה האם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט יחליט להגיש נגדו כתבי אישום.

לאחר כשנה וחצי של חקירות, בפברואר 2018, המשטרה הגיעה למסקנה כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו. בתיק 1000 - פרשת המתנות, יוחסו לנתניהו עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בתיק 2000 - פרשת נתניהו-מוזס, יוחסו לנתניהו עבירות של בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בתיק 4000 - פרשת בזק-אלוביץ', התגבשה נגד נתניהו תשתית ראייתית לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

מחר (שני) צפוייה להתקיים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, ישיבה ראשונה בסדרה, כאשר בסיום ההליך מנדלבליט יצטרך לקבל את ההחלטה האם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, עוד במהלך כהונתו - וזאת לאחר שעו"ד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב כבר השלימה את חוות הדעת בתיקים 1000, 2000 ו-4000, שאף הוצגו לפרקליט המדינה שי ניצן.

לפני ארבעה ימים בוועידת העסקים של "גלובס", התייחס היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשיח סביב המלצות הפרקליטות, ואמר "אנחנו לא רודפים חלילה אחר אף אדם, אלא אך ורק אחר האמת והצדק. ההחלטות יתקבלו אך ורק לפי הראיות והדין החל עליהן. שום שיקול אחר לא ישפיע. נעשה כל שלאל ידינו כדי לעבוד מהר, אבל לא על חשבון איכות ההחלטות המקצועיות".

בעקבות השיח בתקשורת בעניין זה, הבהירו לפני זמן קצר במשרד המשפטים, כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נמשך כמתוכנן. "מדובר בתהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי באירועים פוליטיים". ומה באשר למדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות? במשרד המשפטים הבהירו כי "ככל שהכנסת תתפזר - רשויות אכיפת החוק תפעלנה לפי ההנחייה". עוד אמרו כי "כל פרסום אחר הוא בגדר ספקולציה בלבד, נוכח העובדה שתאריך סיום העבודה על התיקים עדיין לא ידוע".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג פנתה ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה שיקדים את החלטתו בעניין תיקי החקירה של ראש הממשלה לאור הקדמת הבחירות. "לא ייתכן שישראל תלך לבחירות, כאשר כנגד ראש הממשלה עומדות שלוש המלצות לכתב אישום על שוחד - העבירה החמורה ביותר לאיש ציבור ועל אחת כמה וכמה כאשר גם הפרקליטות ממליצה על כתב אישום באותו הסעיף", כתבה זנדברג.

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד