ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החרדים ירוצו בנפרד?

גפני: "נשב ונגיע לפתרון"; יהדות התורה: "נחליט בימים הקרובים"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התייחס לנושא חלוקת המנדטים בין מפלגתו ל'אגודת ישראל' ולשאלה האם הוא ידרוש לקבל שוויון בכנסת • "נשב ונקווה להגיע לפתרון", אמר גפני • בתוך כך: סיעת יהדות התורה הודיעה כי תקבל החלטה בימים הקרובים האם להתמודד באחדות או בנפרד

גפני: "נשב ונגיע לפתרון"; יהדות התורה: "נחליט בימים הקרובים"
חבר הכנסת משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם הפילוג המוניציפלי בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' - יגיע גם לכנסת? יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התייחס לפני שעה קלה לנושא חלוקת המנדטים בין מפלגתו למפלגה החסידית ולשאלה האם הוא ידרוש לקבל שוויון בכנסת, וכי 'יהדות התורה' תתחלק בשווה, 50% ל'דגל התורה' ו50% ל'אגודת ישראל'.

בתוך כך, סיעת יהדות התורה הודיעה כי תקבל החלטה בימים הקרובים האם להתמודד באחדות או בנפרד לכנסת ה 21, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

גפני אמר בגל"צ כי "אנחנו מקווים שנלך ביחד", לדבריו, "נשב ונקווה להגיע לפתרון". לגבי פרסום על כך שסגן השר מאיר פרוש צפוי לפרוש מתפקידו ולחזור לכנסת עוד לפני הבחירות, מחשש ש'דגל' תתמודד לבד ותיקח את מימון הבחירות וכתוצאה מכך כהונתו של ח"כ יעקב אשר תיפסק - אמר גפני כי העיתונאי שפרסם את ה"סקופ" כלשונו - לא יודע על מה הוא מדבר, וזאת מכיוון ש"קיים הסכם עשרות שנים בין 'דגל' לאגו"י שיש חלוקה שוויונית במימון המפלגות" וכי "אנחנו מכבדים האחד את השני".

גפני התייחס לטענות ח"כ יאיר לפיד על קיומה של קומבינה בין ראש הממשלה למפלגות החרדיות, על פיה, יועברו כספים לישיבות למימון הקנסות שיוטלו על אלו שלא יתגייסו, לדברי גפני, מדובר ב"שקר גמור", לדבריו, "למה שלפיד אמר על תלמידי ישיבות והחרדים אסור לאמין עוד לפני שהוא מתחיל לדבר". 

לדבריו, "הקנסות בחוק הגיוס שאנחנו מתנגדים אליו-  אלו קנסות של עוד כמה שנים. אין עסקה. כדי להעביר כסף צריך לעבור הרבה מדוכות ואישורים. הכל גלוי וידוע. אין מצב שראש הממשלה אמר להעביר לנו כסף ואף אחד לא יודע מזה. זה שקר גמור".

הוא תקף את יו"ר 'יש עתיד' ואמר כי "אני לא אשב עם לפיד. מה שמדריך אותו זו שנאה. למה הוא פגע בנשים חרדיות? לא אשב איתו בקואליציה גם יחד עם ראש הממשלה".

לדבריו, לפיד - לא מעניין אותו גיוס ושום דבר. מי שהיה בעיתון 'במחנה' מעניין אותו גיוס? מעניין אותו לדבר נגד החרדים", הוסיף גפני.

בחירות פתרון אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד