י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מעקב צמוד: חובה להתקין מצלמות במעונות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות

מעקב צמוד: חובה להתקין מצלמות במעונות
אילוסטרציה צילום: pixabay

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018 של ח"כ יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי כנסת.

הצעת החוק, כמו חוק הפיקוח על המעונות, תיכנס לתוקף ב-1 לספטמבר 2019 ותחול על מסגרות בהם לפחות שבעה פעוטות. 

במועד זה תחל תקופת הסתגלות של שנה, במהלכה תתמרץ המדינה מעונות יום לפעוטות שיתקינו מצלמות בשטחם באופן וולונטרי באמצעות מתן סבסוד, עפ"י הוראות שייקבע מנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בהסכמת הממונה על התקציבים באוצר. לאחר תום תקופת הסתגלות בספטמבר 2020, תיהפך התקנת המצלמות לחובה, למעט במסגרות הפועלות בבתים פרטיים או במסגרות שבהן יותר מ-70% מההורים אינם מסכימים לכך, וכן תהיה התקנת המצלמות גם אחת הדרישות לרישוי המסגרת על פי חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות.

בדברי ההסבר נכתב: "החוק המוצע נועד להגשים תכלית ראויה באופן מידתי. מצלמות המתעדות את הטיפול בפעוטות חסרי ישע יכולות לשמש אמצעי הרתעה, בקרה ואכיפה שאין להמעיט ביעילותו. התקנת המצלמות נועדה להשיג שלוש מטרות מרכזיות: הרתעה מפגיעה בפעוטות, איתור מקרי פגיעה ושימוש בתיעוד פגיעה שאירעה לשם חקירה ואכיפה.

"התקנת המצלמות נדרשת נוכח המציאות המצערת שבה פעוטות רכים בשנים עלולים להיות חשופים לפגיעות ולאלימות קשה, אך אין דרך לטפל כנדרש ברבים מהמקרים האלה. עם זאת, צילום במעון יום לפעוטות בכל השעות שבהם שוהים פעוטות במעון גורר בעקבותיו פגיעה בפרטיות של הפעוטות ושל העובדים במעון.  ההסדר המוצע נועד ליצור איזון קפדני בין הצורך למנוע ולאתר את הפגיעה בפעוטות חסרי ישע כדי להגן על חייהם, שלומם, בריאותם וכבודם, ובין השמירה על כבודם ופרטיותם של הפעוטות, של אנשי הצוות במעון ושל כל אדם אחר הנמצא במעון".

 יו"ר הוועדה לזכויות הילד ויוזמת ההצעה ח"כ שאשא ביטון: "זו זכות גדולה רגע לפני שהכנסת מתפזרת. זו היא תחילתה של מהפכה, עד לא מזמן מסגרות גילאי  לידה עד שלוש היו שטח הפקר לחלוטין, חוק המצלמות משלים את חוק הפיקוח ושני החוקים הללו מתחילים תהליך של הסדרה למען בטחונים האישי של ילדנו. נלחמנו בוועדה מסביב לשעון כדי להספיק להעביר את החוק הזה ועשינו זאת רגע לפני פיזור הכנסת".

 

מצלמות מעונות יום הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד