כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בחירות על רקע חוק הגיוס?

עשרות צעירים חרדים התגייסו היום ללחימה

בחירות על רקע חוק הגיוס? • שבוע לאחר שנרצחו שני חיילי 'נצח יהודה', עשרות צעירים חרדים התגייסו היום לזרוע היבשה וחטיבות החי"ר למסלולי לחימה מותאמים לאוכלוסיה החרדית

עשרות צעירים חרדים התגייסו היום ללחימה
החיילים שהתגייסו היום צילום: באדיבות המצלם

עשרות צעירים חרדים התייצבו היום (שני) בבקו"ם לאחר חודשי פעילות הכנה לשירות הצבאי שהתקיימו על ידי ארגון שח"ר.

סדרת ההכנה לשירות כללו הרצאות על אופי השירות, ימי הדמיית סיירות בחופי הים ומסעות המדמים שטחי אויב ועלייה למצדה, על מנת שיגיעו ברמת כשירות גבוהה לקראת השירות הצבאי.

מפקד פלוגת תומר בחטיבת גבעתי, סרן חי אסולין, שצפוי לפקד על המתגייסים החרדיים, סיפר לחיילים על היסטוריית הקמת הפלוגה ועל מבנה מערך הלחימה.

"החטיבה מעמידה עבור המתגייסים החרדים את סגל הפיקוד הטוב ביותר", אמר אסולין, "חלק מהמפקדים הינם חרדים בוגרי מסלול תומר שהחטיבה ראתה בהם פוטנציאל מנהיגות ויכולת הובלה ולחימה מהמעלה הראשונה".

מפקד פלוגת חץ בחטיבת הצנחנים, סרן שמעון מויאל, פגש את המיועדים לשירות במסע שנערך לפסגת המצדה.

מויאל אמר כי "בשנים האחרונות התגייסו מאות חרדים לחטיבת הצנחנים והם מהווים חלק בלתי נפרד מלוחמי החטיבה תוך עמידה בכל הפרמטרים הנדרשים מחובשי הכומתות האדומות. הפלוגה החרדית חץ תפסה קווים מבצעיים בכל הגזרות ותרמה לחיזוק מערך הביטחון בזרוע היבשה".

בארגון שח"ר, המלווה זה למעלה מחמש שנים את הלוחמים החרדים בחטיבות החי"ר, מציינים כי הביקוש לשירות משמעותי גדל ואיתו עולים צרכים רבים גם לבוגרי השירות.

"לצד העלייה ברף המקצועי בהכנות לשירות של נוער חרדי, אנו נערכים לפעילות שילוב בוגרי השירות בתחומי האזרחות והתעסוקה המשלבת גם תרומה בקהילה למגזר החרדי ולחברה הישראלית", אומרים בארגון.

"יש נכונות רבה של הגורמים הממשלתיים והמגזר השלישי בעבודה משותפת עבור צרכי הקהילה החרדית".

צה"ל גיוס חרדים לחימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד