י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כמעט ברור שלא יקבלו

השופט פסק להורים - חצי מיליארד פיצוי

הורים לסטודנט אמריקאי שנכלא בצפון קוריאה, בה עבר חודשים של עינויים ומת כשבוע לאחר שהועבר לארה"ב כשהוא שרוי בתרדמת, תבעו את המעצמה האכזרית במיליארד דולר

השופט פסק להורים - חצי מיליארד פיצוי
Otto Frederick Warmbier צילום: רויטרס

הוריו של הסטודנט האמריקאי, אוטו וורמבייר, שתבעו את המשטר של צפון קוריאה על מות בנם, יקבלו יותר מ-500 מיליון דולר פיצויים מממשלת צפון קוריאה, כך קבע שופט בוושינגטון.

פרד וסינדי וורמבייר, ממדינת אוהיו, הגישו בחודש אפריל השנה תביעה נגד ממשלת צפון קוריאה בבית משפט פדרלי בוושינגטון וביקשו פיצויים של מיליארד דולר.

כזכור, אוטו וורמבייר, סטודנט מאוניברסיטת וירג'יניה שנסע לצפון קוריאה לפני כשלוש שנים, נעצר כשלכאורה ניסה להוריד כרזת תעמולה של המשטר במלון בו שהה, לאחר שנה במעצר הוא הוחזר לביתו בתרדמת, הצעיר מת כעבור שבוע מחזרתו לארה"ב, הוריו טענו כי המשטר עינה את בנם בזמן שהותו בצפון קוריאה.

אוטו וורמבייר, בן 22, נידון ל-15 שנות מאסר, אך מת בשנה שעברה לאחר ששוחרר מצפון קוריאה כשהוא שרוי בתרדמת אחרי 17 חודשי עינויים בשבי.

תביעתם של ההורים על כך שצפון קוריאה הפרה את החוק הבינלאומי בכך שהכריחה את בנם להודות בביצוע מעשה חתרנות מטעם ממשלת ארה"ב.

אך פסק הדין הוא לא ממש ישים, כי אין לארה"ב דרך לחלט או להחרים סכום כזה של כסף מצפון קוריאה, מאחר ואין שום יחסי מסחר בין המדינות.

אוטו ורמייר פיצוי כספי צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד