ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הקואליציה הולכת ומתגבשת

ליאון פירק את הגוש: 'התעוררות' במתקפה חריפה

הולכת ומתבהרת תמונת הקואליציה בירושלים. משה ליאון ששב מחו"ל, דילג היישר לחתימת שני הסכמים קואליציוניים עם שני פורשים מהגוש שהקים ברקוביץ', שהחליט להישאר עם חבריו באופוזיציה, פצח במתקפה בנוסח 'יש עתיד' והאשים אותו כי הוא "נכנע לשותפים מדגל וש"ס"

ליאון פירק את הגוש: 'התעוררות' במתקפה חריפה
משה ליאון לצד עופר ברקוביץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הישג למשה ליאון שממשיך ובונה את הקואליציה שלו בירושלים, אך על הדרך מפורר את הגוש שבנתה 'התעוררות' בראשות עופר ברקוביץ'.

בשעת ערב מאוחרת, חתם ליאון עם שניים יהודה בן יוסף, חבר סיעת 'ירושלים תצליח' ועם יוסי חביליו יו"ר סיעת 'מצילים'.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ששב אתמול ארצה מניו יורק, נפגש בלשכתו בכיכר ספרא עם בן יוסף, כשבסיומו חתמו השניים על הסכם קואליציוני.

על פי פרטי ההסכם, יהודה בן יוסף, יחזיק בתיק קידום העסקים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך על הצטרפותו ואמר, "קואליציה רחבה היא הכלי שבאמצעותו אפשר לשרת את תושבי ירושלים בצורה מיטבית, אעשה כל שניתן על מנת להרחיב את שורות הקואליציה ככל שניתן".

יהודה בן יוסף מסר מצידו כי "העסקים בירושלים הם ליבת הכלכלה והצמיחה של העיר אני אפעל לקידומו של האגף, למען שיגשוגה ופיתוחה של עירנו האהובה".

זמן קצר לאחר מכן, גם יוסי חביליו וסיעת 'מצילים את ירושלים' בישרו על כניסתם לקואליציה הירושלמית, כשעל פי הההסכם, הם יקבלו סגן ראש העיר בחצי השני של הקדנציה, רשות החניה וכן הקמת ועדה בראשות חביליו, שתבחן את המנגנון הראוי לשיתוף הציבור בפרויקטים עירוניים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר לאחר החתימה, "יוסי חביליו הוא שותף רצוי ומבורך לקואליציה הירושלמית. אני שמח על הרחבת הקואליציה ושיקופם של רצון תושבי ירושלים במועצת העיר לשנים הקרובות".

"אני שמח על האפשרות שניתנת לי להשפיע על ירושלים ולעבוד בשת"פ עם ראש העיר. אני רואה חשיבות בייצוג מגוון לכל זרמי ירושלים וזה בדיוק מה שמייצגת קואליציית ליאון", אמר חביליו לאחר ההצטרפות והוסיף, "אני קורא לתנועת התעוררות להצטרף גם הם לקואליציה ואני רואה בכך חשיבות רבה".

המשמעות של הצטרפות השניים, היא פירוק הגוש שמנה תשעה מנדטים בראשות עופר ברקוביץ', שהחליטה סופית להישאר באופוזיציה על שבעת המנדטים שלה. בן יוסף וחביליו פרשו מהגוש, ניהלו מו"מ בנפרד והצטרפו לקואליציית ליאון.

במצב הנתון ליאון מחזיק בידיו תפקיד בכיר - סגן מלא לקדנציה שלימה, האם נראה את 'אגודת ישראל' מצטרפת ומקבלת אותו בנוסף לתופינים אחרים מכובדים. ההערכה היא שבימים הקרובים ליאון צפוי לחתום הסכם קואליציוני גם עם סיעות 'הפלג הירושלמי' ו'מרצ', כאשר חיים אפשטיין מסיעת 'בני תורה' צפוי לקבל את תיק בריאות הציבור.

בשעת לילה מאוחרת הודיעה סיעת 'התעוררות' באופן רשמי על הישארותה באופוזיציה. 

"ליאון הפקיר חצי מהעיר", נכתב בפתח ההודעה. "בחודש האחרון ניסינו להגיע להבנות עם ראש העירייה, מי שנבחר בקומבינה על הראש של הציבור הירושלמי".

"משך כל הזמן, האינטרס הרחב של הציבור הירושלמי עמד לנגד עינינו. במטרה לשמור על ירושלים של כולם", הבהירו בסיעה למצביעים.

מכאן עברו למתקפה על ראש העיר והסכמיו הקואליציוניים עליהם חתם עד כה, "ליאון, שבילה את רוב הזמן בחו"ל, ראשית נכנע לשותפים מדגל וש"ס בהסכמים אותם סירב לחשוף לציבור הירושלמי. שנית, בידיו חסם כל השפעה שהתעוררות דרשה בקשר לשמירה על השכונות הציוניות בעיר במסגרת ההבנות שהוגשו בתכנון בנייה".

בהמשך הם מתייחסים להסכמים האחרונים, "ולבסוף, חזר בו מסיכומים שכבר סוכמו. וסגר עם יוסי חביליו כדי שישמש עלה תאנה לקואליציה שחבריה כבר פועלים בימים אלה מנסים לאיים על החיים בירושלים".

בשלב זה מבהירים ב'התעוררות', "לא נהיה חלק מהתנהלות כזו. נצא להיאבק עבור חצי מהעיר ונדאג להאיר את העירייה בפנסים, נילחם בשחיתות, נילחם בפגיעה בציבור הציוני והחרדי ממלכתי".

לקינוח שבו לתקוף את רשא העיר הנבחר, "בניגוד למשה ליאון, שנחת מגבעתיים כחלק מקומבינה מכוערת, התעוררות כאן, כמו תמיד- להישאר, נדע לשמור על תושבי ירושלים, שחפצים בעיר פורחת, נקייה ומשגשגת, גם מהאופוזיציה".

"ביום חמישי הקרוב מגיעים למועצת העיר- להילחם על ירושלים. בואו להבהיר לליאון שזו העיר שלנו", נכתב לסיום.

עופר ברקוביץ התעוררות משה ליאון קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד