י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות ביטול המגבית

הרבי בנאום: שאתחיל לקחת כסף מהמדינה?

ההלם בדושינסקיא מביטול המגבית האינטרנטית והעברתה למערכת טלפונית הגיעה אמש לשבע ברכות לבת הזקונים של האדמו"ר • אתר 'בחדרי חרדים' עם הנאום של הרבי, בו הסביר מדוע ביטל את המצ'ינג האסטרונומי

הרבי בנאום: שאתחיל לקחת כסף מהמדינה?
שמחת בת הרבי מדושינסקיא צילום: שוקי לרר

הוראתו של הרבי מדושינסקיא, שלא לאפשר קמפיין מגבית המונים דרך האינטרנט שנחשפה באתר 'בחדרי חרדים', הביאה לאכזבה קשה בחסידות ובעיקר אצל העסקנים העמלים על כך יומם וליל, אך קיבלו את ההוראה והם מקווים שבאמצעות הטלפונים יצליחו להתגבר. 

אמש (שני) נשא הרבי נאום לחסידים בשמחת השבע ברכות המרכזית, שנחגגה במרכז האירועים 'האחוזה' במודיעין וקרא לעמוד לימין המנהלים שעומדים בניסיון. הרבי נשא נאום חוצב להבות ודיבר רבות בשבח הוועד "לנו ולבנינו", הפועל בחסידות נגד הטכנולוגיה, "אם הייתי מתיר זאת, אתם ציבור התלמידים הייתם צריכים למנוע זאת ממני".

הרבי זעק: "אני הוא זה שמנעתי את הקמפיין, חש חובה כלפי המנהלים, חייבים להראות מסירות נפש להקב"ה, שלא רק כשיש קשר אינטרנטי אפשר להשיג את היעד" אמר הרבי. 

הרבי אמר כי "ציבור אנ"ש עומדים במסירות נפש מקיימים את פס"ד רבני הקהילה בעניין הטכנולוגיה, ואיך ניראה את פנינו אם הערב יתנהל דרך האינטרנט, ולמחרת נקום לחנך את ילדינו, נגד... אין כאן חשבון של כסף, חינוך הדורות לפני הכל, דין אחד ליחיד, לציבור, וגם למוסדותינו, שחייבים להיות כפופים לפסד הרבנים, גם אם יש הפסד כספי,כלפי שמיא זה לא נמדד בריבוי המספר והכפלה, והבטיח למנהלים שבזכות "לא תסור מן הדבר ימין ושמאל" נצליח גם אם לא דרך קמפיין זו, בזכות עמידת בניסיון ומסירות נפש, ייראו ברכה במעשה ידיהם". 

קודם לכן בשיחה לעסקנים בביתו על הקמפיין אמר הרבי בכאב: "שאתחיל לקחת כסף מהמדינה, לוותר על עקרונות?".

נציג החברה המבצעת את הקמפיין סיפר כי היעד היה 10 מיליון שקל, כעת בעקבות ביטול המאצ'ינג האינטרנטי היעד יורד ל-8 מיליון. יחד עם זאת העסקנים ובכלל בקהילה מאמינים שבפקודת הקודש של הרבי אפשר להגיע ל-12 מיליון, זאת לאחר שהגיעה הבשורה מקרית יואל מונרו בארה"ב, כי ארגון נגד הטכנולוגיה 'לטהרנו' בקהילת סאטמר, לקח על עצמו לגייס סכום כסף עצום לאחר ששמעו את הוראת הרבי.

בסיום האירוע אמש לאחר ברכת המזון והשבע ברכות, יצא הרבי בריקוד עם מנהלי המוסדות ועסקני המאצ'ינג, וריקוד יחיד עם יו"ר 'וועד לנו ולבנינו' הרב אליעזר ליפא כהנא, העומד על משמר הטכנולוגיה בחסידות, לבל יחדור שום זכר לאינטרנט אפילו בדלת האחורית.

בעקבות ביטול התוכנית החפ"ק ייפתח כבר ביומיים הקרובים, ולא כפי התוכנית המקורית לפיה החפ"ק אמור היה להיפתח רק בשבוע הבא.

אינטרנט מצינג קמפיין התרמה חסידות דושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד