י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כתב אישום הוגש נגד יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה הואשם בקבלת קבר במרמה, עבירה על חוק הכניסה לישראל • בשימוע נדחתה הטענה לאכיפה בררנית

כתב אישום הוגש נגד יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה
יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נווה ובת זוגו, בגין יציאה מישראל שלא כחוק בצוותא, כניסה לישראל שלא כחוק בצוותא וקבלת דבר במרמה בצוותא. כתב האישום הוגש לאחר דחיית בקשת הנאשמים בהליך שימוע, שלא יוגש כתב אישום. ההחלטה התקבלה על ידי פרקליט המדינה שאימץ את המלצת פרקליטות מחוז מרכז להגיש את כתב האישום.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רועי רייס, ביקשו אפי נווה ובת זוגתו לפעול להסתרת שהותם המשותפת המתוכננת בחוץ לארץ, וזאת כדי להשיג לעצמם תועלת בקשר לסכסוך גירושים בו מצוי נווה עם אשתו. לשם כך, בתיאום מראש, החליטו השניים לפעול יחד במרמה לצורך יציאת וכניסת הנאשמת את גבולות ישראל, מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי, באופן שתשוקף רק שהיית הנאשם, כביכול ללא הנאשמת, מחוץ לארץ.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים הגיעו בשתי הזדמנויות שונות, בעת יציאתם מישראל ובעת חזרתם לישראל, בסוף חודש ספטמבר ותחילת חודש אוקטובר, בתכנון מראש, לעמדות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות בנתב"ג, שם הזדהה הנאשם בעמדה והונפק עבורו גייט פאס. על פי המיוחס בכתב האישום, הנאשמת, אשר לא הזדהתה בשום שלב, עברה את שערי המעבר באמצעות הגייט פאס שהונפק עבור הנאשם וניתן לה על ידו, ושני הנאשמים עברו את שערי המעבר תוך יצירת מצג כוזב לפיו שניהם הזדהו בפני העמדה, שכביכול הנפיקה עבור שניהם גייט פאס ותוך שהנאשם נצמד לגבם של אחרים על מנת לעבור את השער ללא הנחת גייט פאס.

עוד צוין בכתב האישום כי בעת חזרת הנאשמים לישראל, בקרית גבול ששהתה בסמוך לשערי המעבר הבחינה בהתנהלות הנאשמים, ניגשה אליהם ותשאלה אותם. במהלך התשאול היתמם הנאשם, הציג בפני הבקרית מצג כוזב לפיו אינם יודעים במה מדובר, ותחילה אף טען בכזב שכלל אינו מכיר את הנאשמת. השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה.

במסגרת הליך שימוע, שנוהל בפני פרקליטת המחוז, הועלו טענות רבות על ידי ב"כ הנאשמים, ביניהן הטענה כי העמדת הנאשמים לדין תהווה אכיפה בררנית פסולה. לאחר בדיקה מעמיקה שהתקיימה, נמצא כי בשנים האחרונות הוגשו עשרות כתבי אישום ביחס להתנהלות דומה בנתב"ג. במהלך שנת 2018 אף חלה החמרה במדיניות האכיפה בנושא. זאת לאחר שזוהתה עלייה והתרחבות משמעותיות בהיקף התופעה הפלילית. בין היתר הוגשו כתבי אישום גם נגד אזרחים ישראלים שלא הייתה מניעה חוקית לצאתם או כניסתם לישראל, בדומה לנאשמים. משכך נמצא שאין מקום לקבל את הטענה.

ממשרד בעז בן צור ושות', סנגוריו של אפי נוה, נמסר בתגובה: "קיבלנו בפליאה את ההודעה על ההחלטה להגיש כתב אישום, לבטח בעיתוי הנוכחי – ביום לוויית אמו של בא כוחם של מר נוה וגב' כץ, וערב פרסום בתכנית "עובדה" אשר צפוי לכלול התייחסות לאופן העקום להפליא שבו התנהל ההליך עד כה בפרקליטות. עיון בטיוטת כתב האישום מגלה פער בינה לבין כתב האישום שהוגש בפועל, שממנו הושמטה אחת מהעבירות המרכזיות. מן הדין היה שכך יהיה גם ביחס ליתר העבירות המיוחסות. מכל מקום, בשלב זה עובר ההליך להתנהל בזירה האובייקטיבית של בית המשפט. שם יתברר אם הפרקליטות תצליח לפרוע את השטרות שהיא מציגה היום - ואנו משוכנעים שלא יעלה בידה לעשות כן".

בעקבות ההודעה על הגשת כתב אישום, נמסר מהתנועה לאיכות השלטון: "כזכור, עו"ד נווה והמועצה הארצית של לשכת עורכי הדין התחייבו בפני בית המשפט העליון כי במקרה בו יוגש כתב אישום תפעיל המועצה את שיקול דעתה ותדון בעניין הדחתו מתפקידו ובוודאי מכהונתו בוועדה למינוי שופטים. אנו סבורים כי לאור התפתחות זו על המועצה להתכנס בהקדם ולהורות על סיום כהונתו של עו"ד נווה. טוב יעשה, לדעתנו, עו"ד נווה אם ייקח אחריות אישית ויודיע על סיום תפקידו כמתבקש".

אפי נווה לשכת עורכי הדין כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד