י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הח"כ שבידו הכוח

פיזור הכנסת תקוע: זה האיש שמעכב ומדוע

חבר הכנסת מיקי זוהר מ'הליכוד', תוקע את קידום חוק פיזור הכנסת שצפוי לעלות מחר להצבעה במליאת הכנסת | זוהר מעונין בהתנייה להעברת כמה חוקים החשובים לו, בטרם תצא הכנסת לפגרת בחירות | מרכז האופוזיציה: "לא ניתן לשליחי נתניהו לנסות לעצור את הרכבת שכבר יצאה לדרך"

פיזור הכנסת תקוע: זה האיש שמעכב ומדוע
חבר הכנסת מיקי זוהר עם ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם פיזור הכנסת יידחה? בעוד החוק אמור לעלות מחר (רביעי) להצבעה באופן סופי, יש מי שמעכב את הדיונים ובכך גם את פיזור הכנסת.

יו"ר וועדת הכנסת חה"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' אומר כי, "צרכיה של מדינת ישראל קודמים לגחמות הפוליטיקאים ולכן באם מספר חוקים חשובים אותם אעביר ליו"ר הקואליציה ולמרכז האופוזיציה לא יסתיימו ויוצבעו, לא אוכל לקבוע את מועד הבחירות ולא אוכל לקדם את חוק פיזור הכנסת".

זוהר המשמש כיו"ר וועדת הכנסת, שאמורה לדון בחוק ובסמכותו לא לדון בהצעה לפיזור הכנסת ובכך גם לעכב את מועד הבחירות.

בשעות האחרונות מנסה זוהר לדחות את מועד פיזורה בשבועיים, כאשר בימים אלו יעברו מספר חוקים שעומדים על הפרק ואז הבחירות יתקיימו עדיין במועדן ד' ניסן.

בינתיים, ועדת הכנסת הייתה אמורה להתכנס הבוקר בשעה 11:00, כדי להעניק פטור מחובת הנחה לחוק פיזור הכנסת. אך לעת עתה הדיון נדחה כבר פעמיים. כאשר יו"ר הוועדה מיקי זוהר יצא מבניין הכנסת בגלל שלא מאשרים לו לסיים קודם את חוקים אחרים שהוא חפץ ביקרם.

יו"ר סיעת 'המחנה הציוני' ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון מסר בתגובה: "יו"ר ועדת הכנסת, ביקש לדחות את פיזור הכנסת ולבזבז זמן יקר על חשבון אזרחי ישראל ועל הדרך לקדם חוקים שנוגדים את האינטרס הציבורי. סיום הכהונה של הממשלה הכושלת הזאת לא יכול לחכות עוד רגע אחד. יש תאריך בחירות מוסכם, ואנחנו לא ניתן לשליחי נתניהו לנסות לעצור את הרכבת שכבר יצאה לדרך ע"י הצגת שלל תירוצים ומעשיות".

מיקי זוהר פיזור הכנסת ועדת הכנסת בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד