י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע הזעזועים

גפני הטיף: האם עשיתם חשבון נפש • צפו

בדיון שעסק בהעברות תקציביות למשרד התחבורה, התייחס היושב על השיבר הכספי לתקלות והזעזועים שחוותה רכבת ישראל בשבועות האחרונים ופתח בדברי מוסר: "אני מאמין שכתוצאה מהעבודות בשבת יש תקלות שאי אפשר לתאר אותם" • צפו

גפני הטיף: האם עשיתם חשבון נפש • צפו
ח"כ משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שבוע אחרי שמאמר המערכת של 'המודיע', טען כי הצרות האחרונות שבאו על רכבת ישראל - הן בגלל חילול השבת שנעשה על ידה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שלף אף הוא נימוק דומה, הבוקר בועדת הכספים של הכנסת.

בדיון שהתקיים בנושא העברות תקציביות למשרד התחבורה אמר גפני: "יש תקלות ברכבת לירושלים שאין להם אח ורע, תקלות לא ענייניות, פתאום הקטר בבעיה, פתאום הדלתות לא נפתחות, כל יום יש תקלה. האם עשיתם חשבון נפש במשרד התחבורה שהשבת תובעת את עלבונה?!. אני מאמין שכתוצאה מהעבודות בשבת יש תקלות שאי אפשר לתאר אותם", אמר ח"כ גפני.

כאמור, הדברים מגיעים לאחר שבאחרונה רכבת ישראל חוטפת מכות רבות כדוגמת תקלות ועיכובים אינסופיים בקו ירושלים – תל אביב, התפטרות המנכ"ל ועוד.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף והוביל את המאבק נגד חילול השבת של 'רכבת ישראל' בעיקר בעת בניית התשתיות לקו ירושלים – ת"א. מידי מוצאי שבת – פורסם תיעוד וידאו מחילול השבת, תיעוד שצולם על ידי וביוזמת אדם שאינו יהודי.

כאמור, בשבוע שעבר פרסם עיתון 'המודיע' מאמר מערכת שבו הוא עושה קישור בין חילול השבת של הרכבת לבין התקלות והעיכובים הרבים.

במאמר מערכת תקיף ויוצא דופן, תקף העיתון וכתב: "בני אדם קרוצי חומר אינם ברי הכי לנהל חשבונות שמים, ולומר מה קרה בגלל מה, מסיבה זו לא נבוא לומר ששורת התקלות והעיכובים שחווה רכבת ישראל בדרכה לממש את הקו החדש בין ירושלים לתל אביב, נובעים מן העובדה שהקו הזה נסלל והוכשר, בין השאר תוך חילול ורמיסת קדושת השבת, רח"ל, איננו יודעים ואיננו מוסמכים לומר זאת, אבל, דבר אחד אפשר בהחלט לומר: התקלות והעיכובים הללו, צפויים ושאינם צפויים, הינם הזדמנות לעריכת חשבון-נפש".

כותב המאמר נימק והוסיף כי "אחרי הכל, חילול השבת הנוראיים באו כדי לזרז את העבודות כדי להשלים את המסילה כמה שיותר מהר, כדי להרוויח זמן בדרך להפעלת הקו, והנה, עיני כל רואות, שהתוכניות אינן עומדות בהכרח במבחן המציאות, הקו לא הושלם במועד שחשבו מתכנניו, וגם אחרי שהוא הופעל הוא חורק, ולא סתם חורק אלא משפיע גם על הרכבת במחוזות נוספים, חילולי השבת לא זירזו כלום ולא החישו כלום, הדברים נותרו על עומדם ואולי גרוע מכך, כל יום תקלה חדשה וכך גם אתמול", נכתב.

חשבון נפש משה גפני רכבת ישראל תקלות ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד