י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתי הגיע הזמן לשקם את הבית?

הדבר הראשון שעולה על דעתו של האדם הממוצע הוא שיפוצים מאסיביים בבניינים ישנים והחזרה שלהם לשימוש, או ביצוע שיקום של מבנים כאלה לצורך שימור, בעיקר של מבנים שיש להם ערך היסטורי או חשיבות שהיא מעבר לקיום הפיזי של הבניין •  אבל זה לא תמיד דווקא במצב חמור כל כך • כך תבדקו אם אתם צריכים לחשוב על האופציה של שימור מבנה

מתי הגיע הזמן לשקם את הבית?
שיקום מבנים צילום: נתן יגודין

כשמדברים על שיקום מבנים מומלץ לבחור בחברת אוגד שיפוץ ושיקום מבנים, דבר הראשון שעולה על דעתו של האדם הממוצע הוא שיפוצים מאסיביים בבניינים ישנים והחזרה שלהם לשימוש, או ביצוע שיקום של מבנים כאלה לצורך שימור, בעיקר של מבנים שיש להם ערך היסטורי או חשיבות שהיא מעבר לקיום הפיזי של הבניין.

ואולם שיקום של מבנים קיימים לא מחייב שהם יהיו דווקא בעלי חשובות מיוחדת מצד אחד, ולא חייב להתבצע אך ורק אחרי שהמבנה יצא מכלל שימוש או שהוא קרוב למצב הזה, ולא נותרו אלא ברירת ההריסה או ברירת השיקום. מהו, אם כן, שיקום מבנים? מתי כדאי וצריך לבצע שיקום כזה? מי אמון על ביצוא פעולת השיקום? בשורות הבאות נעסוק בנושא שכל מי שגר בבניין ישן חייב להכיר.

שיקום מבנים – מה זה בעצם

שיקום של מבנה כל שהוא, הוא הדרך להחזיר את הבניין למצבו המקורי. שיקום מבנים הוא הרבה יותר מאשר שיפוץ רגיל, והוא נוגע להיבטים רבים, שבתהליך הרגיל של ביצוע שיפוצים לא מגיעים אליהם בדרך כלל. השיקום עשוי לכלול טיפול ביסודות, טיפול ותיקון של סדקים וליקויים בקירות, תיקון וטיפול במעטפת המבנה וכן תיקון מרפסות, גגונים ומעקות. בנוסף, יש לבצע גם תהליך של חידוש הבידוד ומניעה של התפשטות חלודה וקורוזיה בתוך העמודים ובקירות.

התקלות שנמנו לעיל הן רק חלק מהבעיות אשר שיקום מבנים צריך וחייב לפתור. ואולם המשותף לכל הבעיות הללו היא העובדה שכל אחת מהן היא אקוטית, ועלולה להשפיע במישרין או בעקיפין על הבטיחות והביטחון של הדיירים במבנה והשוהים בו, וכן של השוהים בסביבת המבנה. בעלי המקצוע האמונים על שיקום המבנה חייבים לחתור למצב שבו הן המראה והן התפקוד של המבנה יחזרו לקדמותם, ויספקו לדיירים בו עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים ובטוחים.

מתי כדאי וצריך לבצע שיקום למבנה

על פניו, הביצוע של שיקום מבנים יכול לחכות עד למצב של אין ברירה- אנו מציעים לכם לפנות לחברת אורגד שיקום ושיפוץ ומבנים - להערכת המצב . למעשה, ככל שתהליך ההתיישנות של הבניין נמשך זמן רב יותר וככל שמצב היסודות, הקירות והמעקים הופך לגרוע יותר, כך העלויות של השיקום עלולות להיות גבוהות יותר.

למעשה, ההמלצה כאן הינה לבצע בדק בית למבנה ולהתחיל תהליך של שיקום מבנה, עוד לפני שהתופעות הנובעות מהתיישנות והעלולות לסכן את הדיירים בו מתגלות. שיקום מבנים אמנם עולה כסף, אבל החיסכון הכספי, שלא לדבר על הבטיחות, הוא משמעותי מאד ביחס להוצאות העתידיות שתהיינה, אם המבנה לא ישוקם בזמן.

אם שיקום מבנים מעניין אתכם ואם יש לכם תוכניות לבצע את השיקום ולשמור על הבטיחות והביטחון של המשפחה שלכן, זה המקום הנכון עבורכם. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליכם בהקדם. הם יבדקו את המבנה, יעריכו את הצרכים ויוציאו את תוכנית השיפוצים מהכוח אל הפועל, לרווחתם ולביטחונם של הדיירים. 

שיקום נדל"ן שיפוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד