י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הבחירות בפתח

הרמטכ"לים לשעבר מבקשים לנצח, אך סקרים קובעים: נתניהו חזק

המערכת הפוליטית מצחצחת חרבות לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת, והרשימות החדשות המבקשות את קולות הישראלים הולכות וצצות מידי יום • הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ ומשה בוגי יעלון, מתאמצים בכדי לגבור על נתניהו, אך הסקרים העדכניים מנבאים תוצאות אחרות

הרמטכ"לים לשעבר מבקשים לנצח, אך סקרים קובעים: נתניהו חזק
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו צילום: עומר מירון, לע"מ

בחירות 2019 בפתח: המערכת הפוליטית יצאה לבחירות וברקע צצות שוב בזו אחר זו מפלגות חדשות, המבקשות לקבל את קול הבוחר ולהצטרף לכנסת העשרים ואחת, תוך שהעומדים בראשן שואפים להחליף את ראש הממשלה המכהן.

עד כה, הכריזו יעלון ואבוקסיס רשמית על ריצתם לכנסת והקמת מפלגה חדשה, כאשר טרם ברור האם הללו יחברו למפלגות קיימות ויציגו איחוד בגוש המרכז-שמאל.

"הבטחתי ואני מקיים, אני יוצא לדרך בראש מפלגה. זאת תהיה מפלגה בלי קונצים. כל חיי הייתי החייל של המדינה, אני קורא לכם להיכנס יחד איתי", אמר שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון בסרטון שפרסם.

על פי סקר 'וואלה' שמתפרסם ביממה אחרונה, מפלגת הבית היהודי מתחזקת עם 12 מנדטים, ואחריהם המחנה הציוני והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת. יהדות התורה ומרצ עם שמונה מנדטים לכל אחת, ישראל ביתנו וכולנו - שישה מנדטים לכל מפלגה, ובסוף הרשימה - המפלגה החדשה בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס עם חמישה מנדטים וש"ס עם ארבעה.

תמונת המנדטים משתנה מעט עם כניסתו הצפויה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לזירה. אם גנץ יתמודד בראשות מפלגה עצמאית - הוא יזכה ב-14 מנדטים - אותם הוא לוקח בעיקר מיש עתיד ומפלגות המרכז-שמאל. לפי הסקר, הליכוד יזכה ב-31 מנדטים גם לאחר כניסתו של גנץ, ואילו יש עתיד יורדים מ-17 ל-12 מנדטים, והמחנה הציוני מ-11 ל-תשעה מנדטים, מרצ משמונה לשישה, וכולנו וישראל ביתנו יורדות משישה מנדטים לחמישה מנדטים כל אחת. גם הבית היהודי מאבדים מנדט אחד עם כניסתו של גנץ ויורדים מ-12 מנדטים ל-11.

המשיבים לסקר התקשו לענות על גם על שאלת ההתאמה לראשות הממשלה, שם מוביל נתניהו בגדול על גנץ, לפיד, וגבאי.

מהסקר עולה כי נתניהו נהנה מ40% תמיכה לעומת 12% של גנץ, 9% של לפיד, ו-6% גבאי. 22% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים לראשות הממשלה. עוד עולה מהסקר כי מרבית הציבור הישראלי תומך בהחלטה להקדים את הבחירות. 53% מהמשיבים אמרו כי הם תומכים בהחלטה, ורק 34% אמרו שלא, עוד 13% השיבו לא יודע. מצביעי רוב המפלגות תומכים בהקדמת הבחירות למעט מצביעי ש"ס (69% מתנגדים) הבית היהודי (58% מתנגדים) ומצביעי יהדות התורה (44% מתנגדים ו-31% לא יודעים).

סקר 'וואלה' בחן גם את התרחיש לפיו גנץ ולפיד יחברו לריצה משותפת. מהתרחיש עולה כי חבירה של השניים לא מוסיפה ערך אלקטורלי לעומת ריצה בנפרד, אך עשויה לייצר מפלגה שמתקרבת לליכוד בגודלה. לפי הסקר, הליכוד עדיין יוביל עם 31 מנדטים, ומפלגה משותפת של לפיד וגנץ - 26 מנדטים.

במקביל, לפי סקר מנדטים ראשון של 'מעריב' אחרי ההכרזה על הבחירות, התוצאות הן כדלהלן: הליכוד 30 מפלגת בני גנץ 13 יש עתיד 12 הערבים 11 הבית היהודי 11 המחנ"צ 9 יהדוהת התורה 7 מרצ 6 כולנו 6 אורלי לוי 6 ישראל ביתנו 5 ש"ס 4.

בנימין נתניהו משה יעלון בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד