כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סוריה מאשימה

ישראל תקפה מחסני נשק איראניים בדמשק

סוריה מאשימה: "מטרות עוינות" חזרו למרחב האווירי של סוריה, באזור דמשק • דובר צה"ל מאשר: "הופעלה מערכת הגנה אווירית כנגד טיל נ"מ ששוגר מסוריה" • צפו בתיעוד

ישראל תקפה מחסני נשק איראניים בדמשק
pixabay

כלי תקשורת ערבים מדווחים בשעה האחרונה כי "מטרות עויינות" חזרו למרחב האווירי של סוריה, באזור דמשק.

על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית של סוריה, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בעקבות "מטרות עוינות". פיצוצים עזים במיוחד נשמעו ברחבי בירת סוריה.

ממרכז המעקב הסורי נמסר כי מדובר בתקיפות ישראליות שכוונו למחסני אמצעי לחימה של המיליציות האיראניות במדינה. המוקד המרכזי, בפרבר המערבי והדרומי של דמשק.

ערוץ אלמנאר, תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, דיווח כי מטוסים ישראלים ביצעו תקיפות דמה במספר נקודות בדרום לבנון ושחררו נורים. סוכנות הידיעות הסורית "סאנא", דיווחה כי התקיפות בוצעו מתוך המרחב האווירי הלבנוני.

הבלוגר 'אבו עלי' ציטט מפי מקורות סורים, לא רשמיים, כי למעלה מ-22 טילים נורו לעבר מטרות איראניות במחוז דמשק במהלך התקיפה.

‏במקביל, כך דיווח יואב זיתון ב-ynet, אזרחים בצפון הארץ מדווחים על הפעלת אחת ממערכות ההגנה האקטיבית של חיל האוויר, לעבר מטרה ברמת גולן.

בהמשך, בסמוך לשעה 22:45, דובר צה"ל אישר כי הופעלה מערכת הגנה אווירית כנגד טיל נ"מ ששוגר מסוריה. אין נזק ואין נפגעים.

על פי אינטלי טיימס, התקיפה בדמשק מגיעה כשברקע נחיתות, בשעות האחרונות, של 3 מטוסים שהמריאו מטהראן: מטוס נוסעים איראני של מהאן אייר, מטוס מטען 747 בשירות משמרות המהפכה ומטוס תובלה מדגם IL-76 של "סיריאן איירליינס".

יעדי התקיפה הם ממערב לדמשק. מדובר באזור דימאס שבו עובר ציר הברחות של אמצעי לחימה לבקעת הלבנון. האזור מוגן בסוללות נ"מ והאפקטים של הירי שנצפים כעת בתמונות ברשתות החברתיות, רובם מירי הנ"מ.

סוריה ישראל נמ תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד