י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"למען האחדות"

אחרי מסע לחצים - משה אבוטבול התפטר

אחרי מסע לחצים: אבוטבול נאות להתפטר מתפקידו בעיריית בית שמש - זאת לאור הוראת הגר"ח קניבסקי • במכתב ששיגר למנכ"ל העירייה כתב: "העדפתי למען האחדות וזירוז המהלך שאני אתפטר"

אחרי מסע לחצים - משה אבוטבול התפטר
משה אבוטבול צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי מסע לחצים, משה אבוטבול נאות להתפטר מתפקיד חבר מועצה בעיריית בית שמש, זאת לאור התחייבותו המפורשת ולאור הוראת שר התורה הגר"ח קניבסקי.

במכתב ששיגר אבוטבול למנכ"ל העיריה עו"ד מתי חותה, כתב אבוטבול: "כזכור לך שלחתי לך בתאריך, מוצ"ש כג' כסלו תשע"ט 01/12/18, מכתב התפטרות אישי שלי מחברות מועצת העיר בית שמש דבר שהודעתי עם תום מערכת הבחירות שאתפטר מחברותי במועצת העיר".

לדבריו: "למרות שקיים הסכם ברור שתנועת ש"ס חייבת לפנות מקום לנציג מיהדות התורה כמצורף בהסכם, אך העדפתי למען האחדות וזירוז המהלך שאני אתפטר".

אבוטבול הוסיף כי "נקראתי לבית מרן שר התורה הגאון הגדול הרב חיים קנייבסקי שליט"א שדרש ממני לבטל את מכתבי לעת עתה בעקבות חששותיו החזקים מנושאים של עיניני הדת שישונו בעיר בתחומי המועצה הדתית חלילה, כפי שרבני העיר התריעו במכתבים בנושא בשבועות האחרונים".

לדבריו: "ועוד נושאים וטענות פנים מפלגתיים ופוליטיים בין הסיעות המרכיבות את יהדות התורה בעיר שאין המקום מפאת כבוד ד' וכבודם של אנשים לכותבם כאן (דבר שמן הסתם עוד יתברר בעתיד במסגרות אחרות המתאימות יותר לנושא זה), ולכן ע"פ דרישתו של מר"ן שליט"א משכתי את מכתבי יום למחרת".

"בשבועות אלו", הוסיף אבוטבול, "פניתי לבית מר"ן שוב ושוב והסברתי את רצוני העז לפרוש מהעיסוק הפוליטי העירוני לאחר 25 שנות עשיה בעיר, וגם ציינתי שפינוי מקומי יוסיף לאחדות והשלום בין אגודת ישראל ודגל התורה, דבר ששנים התאמצתי להשכין אחדות ושלום בין כל חלקי היהדות החרדית בעיר".

"מרן שליט"א שעוקב אחר הנעשה בעיר, ועל מאמצי רבני העיר והנציגות לפעול בכל הכח למען שימור עניני הדת, ובהיות שכעת מגיעים להבנות וסיכומים ברורים בנושא, התיר לי כעת בבואי אליו לביתו להתפטר מחברותי במועצת העיר".

עוד אמר במכתב כי "אני יודע שצעדי האחרון גרם לתמיהה מצד המכירים אותי כוותרן ובורח ממחלוקות, וגם גרם צער לחברי א.נ. פרנקל על עיכוב בחברות המועצה (קצת פחות מחודש), על כך אני מיצר ומתנצל".

"אך חזקה עלי דרישתו של מרן רבם של כל החרדים לדבר ד' הנשמעים תדיר לבקשותיו והוראותיו ולברכותיו, אשר ממרום שנותיו למעלה מגיל 90 הגיע לאחרונה עד עירנו בית שמש ולעיני אלפי איש תמך בריצתי ובמועמדותי לראשות העיר בית שמש".

לדברי אבוטבול: "לא יכולתי להתעלם חלילה מדרישתו, כי מגיל קטן לימדוני לציית לגדולי ישראל שליט"א גם אם אומרים לך על שמאל שהוא ימין, וגדול הקושי במצב זה מול שאלות מביכות, דומני שזה היה הצעד והמבחן הכי קשה לי בשירותי הציבורי בעשרות השנים".

"ובפרט שעל צעדי זה "זכיתי" לקבל חיצים ובליסטראות ללא הרף ובזיונות רבים בטוחני שד' הטוב יכפר עוונתי בכך, ויחזרם בתשובה שלמה על ההשמצות והביזוי על שנשמעתי לדעת תורה".

"וכשם שקיבלתי על הדרישה אקבל על האי פרישה, וכעת הותר לי להתפטר. הלכך הנני במכתבי זה מגיש את התפטרותי ממועצת העיר בית שמש", כתב.

לסיום כתב: "אני תקווה שכעת בעקבות כך גם בעז"ה תסלל הדרך לצרף את כל הסיעות לקואליציה גם את ש"ס ודגל התורה, דבר שמאוד שאפתי וביקשתי זאת בכל במה אפשרית מתחילת דרכי לפרישה מהעיריה, זה יחזק את העינינים העירוניים והתורניים בעירנו היקרה בית שמש".

משה אבוטבול הגר''ח קנייבסקי בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד