י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רגע לפני היציאה לבחירות

אושר בכנסת: טרוריסטים לא יזכו לקיצור שליש

חוק חשוב אושר אמש במליאת הכנסת, שכבר נמצאת באווירת בחירות, רק 27 תמכו וחמישה התנגדו | מדובר בחוק אשר עניינו מאבק בטרור ולפי התיקון שאושר, מחבלים המרצים מאסר בגין רצח, לא ישוחררו על-תנאי מנשיאת יתרת תקופת מאסרם לפי חוק שחרור על-תנאי ממאסר

אושר בכנסת: טרוריסטים לא יזכו לקיצור שליש
שחרור מחבלים כלא עופר. אילסוטרציה צילום: משה מילנר, לע"מ

רגע לפני היציאה הרשמית למערכת בחירות, מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת חוק המאבק בטרור (תיקון מס' 4), התשע"ט-2018 של חברי הכנסת עודד פורר, ענת ברקו וקבוצת חברי כנסת.

על פי הצעת החוק, לא ישוחרר על-תנאי מנשיאת יתרת תקופת מאסרו לפי חוק שחרור על-תנאי ממאסר, מי שנגזר עליו עונש מאסר בשל ביצוע עבירת רצח, או ניסיון לרצח שהם מעשה טרור לרבות מי שוועדת שחרורים מיוחדת מצאה שעבר עבירה שהיא מעשה טרור לפני תחילתו של חוק זה. הצעת החוק תחול על מחבלים שיורשעו הן בבתי המשפט האזרחיים והן בבתי דין הצבאיים. בנוסף, להצעת החוק תהיה תחולה רטרואקטיבית, כך שזו תחול גם על מחבלים שכבר הורשעו ברצח או בניסיון לרצח.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "כאשר בית המשפט גוזר עונש על עבריינים פלילים הוא לוקח בחשבון שלושה שיקולים: שיקום, גמול והרתעה. לגבי אוכלוסיית העבריינים הכללית ערך השיקום הוא מרכזי, אך עבור מי שביצעו עבירות טרור יש להעדיף את שיקולי הגמול וההרתעה על פני ערך השיקום. לפיכך, מוצע לקבוע שחוק שחרור על-תנאי ממאסר לא יחול על מי שביצעו עבירות טרור."

ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו', ממציעי החוק הסביר, "עצם הידיעה כי מחבלים, רוצחי ישראלים, יכולים להשתחרר לפני תום מאסרם, לא הוסיפה לתחושות הקשות ממילא של המשפחות השכולות. בנוסף, אנו מניחים כאן עוד אבן חשובה בחומת המאבק בטרור ובהגברת ההרתעה כך שיידע כל מחבל ששחרור מוקדם לא יכול להיות חלק מהתקוות שלו. מחבל שבה לבצע פיגוע אינו פועל נגד הפרט אלא נגד החברה, עם אידיאולוגיה עמוקה כנגד מדינת ישראל וככזה חייב לרצות את מלוא עונשו, שכן ברור שאין לו שום סיכוי לשיקום, בוודאי לא כשהוא הופך לגיבור בעיני שולחיו."

"לא מדובר בשיקום והחזרת העבריין לחברה אלא בחבורה של אנשים ששמו לעצמם להחריב את המדינה וחותרים תחת הסדר הציבורי. אין כאן שום שיקול של שיקום ורק שיקולי הרתעה עומדים לנגד עינינו. הם החריבו את חייהם של הרבה משפחות, וכל אזרח ישראלי הוא מבחינתם מטרה. מי שפעל ממניעים טרוריסטים השמיט את הקשר שלו לחברה, ורוצחים אידאולוגים לא יקבלו הקלה בעונש.", כך חברת הכנסת ענת ברקו מ'הליכוד', שהיתה גם היא מיוזמי החוק.

27 ח"כים תמכו בהצעת החוק, לעומת חמישה שהתנגדו לה.

שחרור מחבלים קיצור שליש אסירים ביטחוניים רוצחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד