כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שערוריה • לקחת מחב"ד? אסור! - לגנוב? מותר!

מארגני 'קמחא דפסחא' שלא הסכימו ליטול את תמיכת 'כולל חב"ד', לא שילמו העלויות עד היום וגרמו לארגון 'משפחות סופרים' לגירעון חמור • המארגנים: "מצער שבחרתם לפרסם"

ארגזי הקמחא דפסחא של 'לאורם נלך'
ארגזי הקמחא דפסחא של 'לאורם נלך'

בחג הפסח האחרון חילק הגרש"ב סורוצקין, ראש רשת כוללי 'עטרת שלמה' קמחא דפסחא לאברכי הכוללים, בשיתוף פעולה עם 'כולל חב"ד'.

מספר אברכים החליטו להילחם בחלוקה ויזמו חלוקה נגדית, והקימו לשם כך ארגון בשם 'לאורם נלך'.

הארגון הציע לכל אברך שיימנע מקבלת התמיכה מחב"ד חבילת תמיכה חלופית, במסגרתה קיבל כל אחד גם חבילת עופות. הזמנת העופות בוצעה באמצעות ארגון 'משפחות סופרים', המבצע רכישות מוזלות עבור אברכי כולל 'מיר'.

הזמנת העופות, בהיקף של 78 אלף שקל, שולמה בצ'קים של רשת הכוללים 'משמר הלוי', שמנהליה היו מקימי הארגון 'לאורם נלך'.

אך מתברר, כי אמנם 'איסור' חמור הוא, לשיטת אותם ליטאים, לקבל תמיכה מחב"ד - חמור בהרבה, כנראה, מ'לא תגנובו'.

הצ'קים חזרו כולם, ורק לאחר מרדף בלתי פוסק אחרי המזמינים, שולם חלק מזערי מהחוב, כאשר חלק נכבד לא שולם כלל. הבטחות חוזרות ונשנות והתחייבויות לפירעון לא קוימו. כך קרה שארגון 'משפחות סופרים', המבוסס על כספי אברכים, נקלע לגירעון כלכלי חמור.

בעקבות זאת התעוררה סערה הלכתית חמורה, כאשר יש הטוענים כי על האברכים שקיבלו את העופות לשלם לגמ"ח את עלויותיהם.

במקביל, נודע ל'בחדרי חרדים', כי רשת הכוללים 'משמר הלוי' אכן נתונה במצוקה כספית קשה, ומתחילת החורף שולמו רק חלק ממשכורות האברכים.

במשך מספר ימים לא הגיבו אנשי 'משמר הלוי' ו'לאורם נלך' לפניות בחדרי חרדים. רק לאחר פירסום הידיעה, הם מיהרו לשלוח את התגובה הבאה:

"ראש הכולל הרב אברהם אברוצקי עומד בקשר רציף עם בעלי הגמ"ח למכירת העופות ולא ח"ו מתחמק כפי שמוצג בכתבה. הרשת שלקחה על עצמה לאחרונה עשרות כוללים ברחבי הארץ, אכן לא עמדה לאחרונה בחלק מהתשלומים שנתנו בפריסה. הרשת במצב כלכלי קשה כמו גם עשרות כוללים ומוסדות אחרים, וזאת עקב הירידה החדה בתרומות הנדיבים והמצב הכלכלי בעולם כולו.

"מצער שבחרתם לפרסם את הדברים דווקא לאחר שהרשת התחילה להחזיר את החוב והגיעה להסדר עם בעלי הגמ"ח, כשחלק משמעותי כבר הוחזר והחוב במלואו ישולם אי"ה בהקדם. העניין נמצא בראש סדר היום של רשת משמר הלוי.

"אנו עדים כבר תקופה לנסיון של גורמים אינטרסנטים לפרסם את העניין בכדי לגרוף רווח פוליטי במחלוקות כאלו ואחרות. אנו פועלים על פי דעת תורה של גדולי הדור שליט"א וככל שיאמרו לנו כך ננהג. משמים גם זו לטובה - פירסום הדברים אם כבר נעשה, יתכן ויביא את נדיבי עם לפתוח את ליבם לסיוע לרשת הכוללים".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד