י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע התקיפה אמש

הכתב החרדי: ישראל היא זו שביקשה מארה"ב להתפנות מסוריה

אחרי שדווח כי נשיא טורקיה ארדואן, הוא זה שביקש מנשיא ארה"ב טראמפ להסיג את כוחותיו מסוריה, הכתב החרדי בבית הלבן מדווח כי דווקא ישראל היא זו שביקשה מטראמפ להסיג את כוחותיו מכיוון שהיא מתכננת תקיפה, כפי שאכן מייחסים בשעות האחרונות תקיפה בסוריה לישראל 

הכתב החרדי: ישראל היא זו שביקשה מארה"ב להתפנות מסוריה
טראמפ ונתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ

כתב מגזין 'עמי' החרדי ג'ק טורקס, מפרסם כי מי שעומדת מאחורי יציאת החיילים האמריקאים מסוריה, היא דווקא ישראל.

לטענת טורקס, מקור בבית הלבן סיפר לו, כי ישראל היא זאת שעומדת מאחורי יציאת החיילים האמריקאים מסוריה, מאחר וישראל מתכננת מתקפה רחבה על החיזבאללה, והחיילים האמריקאים עלולים להיפגע כתוצאה מהלחימה העזה שתתרחש באזור.

טורקס פנה לקבל תגובה רשמית מהבית הלבן, הם סרבו להגיב אך לא הכחישו את הדיווח של אותו מקור.

לדבריו, מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס סיים את תפקידו, כי הוא זה שהתנגד לתקיפה של ישראל על ארגון חיזבאללה.

בינתיים מדווחים בתקשורת הסורית, כי ישראל תקפה אמש (שלישי) בסוריה. על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית של סוריה, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בעקבות "מטרות עוינות". פיצוצים עזים במיוחד נשמעו ברחבי בירת סוריה.

ממרכז המעקב הסורי נמסר כי מדובר בתקיפות ישראליות שכוונו למחסני אמצעי לחימה של המיליציות האיראניות במדינה. המוקד המרכזי, בפרבר המערבי והדרומי של דמשק.

ערוץ 'אלמנאר', תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, דיווח כי מטוסים ישראלים ביצעו תקיפות דמה במספר נקודות בדרום לבנון ושחררו נורים. סוכנות הידיעות הסורית "סאנא", דיווחה כי התקיפות בוצעו מתוך המרחב האווירי הלבנוני.

במקביל, דיווח הכתב הצבאי יואב זיתון ב-ynet, על אזרחים בצפון הארץ שדיווחו על הפעלת אחת ממערכות ההגנה האקטיבית של חיל האוויר, לעבר מטרה ברמת גולן.

בהמשך, בסמוך לשעה 22:45 אתמול דובר צה"ל אישר כי הופעלה מערכת הגנה אווירית כנגד טיל נ"מ ששוגר מסוריה. אין נזק ואין נפגעים.

כזכור, הבית הלבן הודיע לפני כשבוע, כי החיילים שמוצבים בסוריה, יעזבו את המדינה שמתאוששת ממלחמת אזרחים איומה, שגבתה מעל חצי מיליון הרוגים, המספרים לפני מספר ארגוני זכויות אדם גבוהים יותר, אך אין מקור מוסמך שהוכיח בדיוק כמה נהרגו, אולם אין ספק שסוריה איבדה חלק עצום מכוחה הצבאי, ומשוסעת בצורה קשה.

לפי הודעת הממשל האמריקאי, הסגת הכוחות הוא הכרחי, אין סיבה להשאיר שם חיילים, בסוריה יש קרוב ל-2000 חיילים אמריקאים, "הניצחונות על דאעש בסוריה זה לא הסוף של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש", נכתב בהצהרת הבית הלבן, "אך הגיע הזמן לעזוב את האזור". נכתב בהודעה.

הנשיא טראמפ בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, אמר לאומה האמריקאית את מה שהם רוצים לשמוע, ואת מה שהוא הבטיח לפני הבחירות, "אני הבטחתי להוציא חיילים ממקומות בהם הם לא צריכים להיות כדי להגן על ארה"ב, החיילים סיימו את תפקידם שם, אנחנו הצלחנו לחסל את דאעש בצורה אבסולוטית", אמר הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה של הנשיא טראמפ להסיג את כוחותיו מסוריה ואמר, "אני שוחחתי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. זוהי כמובן החלטה אמריקנית, אנחנו נלמד את לוחות הזמנים שלה, את צורת ההפעלה שלה וכמובן את ההשלכות לגבינו, בכל מקרה אנחנו נדאג לשמור על ביטחון ישראל ולהגן על עצמנו מהזירה הזאת", הבטיח נתניהו.

בתוך כך, בראשית השבוע דווח ב-CNN כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח לפני שהחליט על הסגת הכוחות, עם נשיא טורקיה, רגי'פ טאיפ ארדואן ובשיחה ביניהם הוחלט על הנסיגה המתוכננת של הכוחות האמריקאים מסוריה.

ארדואן הסביר לטראמפ את כל הבעיות שיש עם הנוכחות האמריקנית בעיראק ובסוריה והרגיז את טראמפ עם הנתונים, כך לדברי פקיד ממשל בכיר שהיה מעורב בשיחה בין שני הנשיאים.

לסיום אמר טראמפ לארדואן, "בסדר, סוריה כולה שלך, אנחנו סיימנו", כך לדברי אותו המקור.

תקיפה בסוריה צבא ארה''ב נסיגה ג'ק טורקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד