י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עושה שרירים

סוער בכנסת: הח"כ מאיים לעכב את פיזורה

לאחר שהאיים וחזר בו, חבר הכנסת מיקי זוהר מאיים שוב שלא להעביר בוועדת הכנסת שבראשותו את חוק פיזור הכנסת, עד שיתחייבו לו להעברת כמה חוקים חשובים לפני שהכנסת יוצאת לפגרה | בתגובה נשמעים איומים נגדיים להדיחו מראשות הוועדה | יו"ר הכנסת מבהיר כי הישיבה לא תינעל עד שהחוק יעבור

סוער בכנסת: הח"כ מאיים לעכב את פיזורה
ח"כ מיקי זוהר מהליכוד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האם פיזור הכנסת יידחה? יו"ר וועדת הכנסת חה"כ מיקי זוהר מ'הליכוד', מאיים שלא לאשר את פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית באם מספר חוקים שהוא מבקש לא יעברו.

בדיון סוער שהתקיים היום (רביעי), הודיע חה"כ זוהר כי הוא לא יאפשר את פיזור הכנסת לפני שיתחייבו לו להעביר מספר חוקים בהם 'חוק ההסדרה 2' של 'הבית היהודי'.

מנגד, יושבי ראש הקואליציה והאופוזיציה החליטו במשותף כי הכנסת תתפזר באופן מעשי רק בעוד שבוע, כשבימי העבודה שנותרו, יעבירו רק חוקים שבהסכמת כלל הסיעות.

זוהר מצידו דרש לכנס את וועדת ההסכמות בין הקריאה השנייה לשלישית, כדי להודיע לו האם החוקים שהוא מבקש קיבלו הסכמה ובאם לא הוא יעכב את הפיזור.

בשיא הדיון הסוער, הודיעו חברי הכנסת כי באם זוהר ימשיך בהתנהלותו, אזי יפעלו להדחתו מתפקיד יושב ראש הוועדה בכדי לזרז את פיזור הכנסת במועד המתוכנן.

בשעות הקרובות תצביע הכנסת על פיזור הכנסת בקריאה ראשונה, כאשר בכוונת הקואליציה להעביר את החוק באופן סופי עוד היום, כך שהכנסת תפוזר באופן מעשי ביום רביעי הקרוב, כשהבחירות יתקיימו בעוד 104 ימים - ד' בניסן תשע"ט.

בינתיים, חוק פיזור הכנסת נידון כעת במליאה, כאשר בפתח הדיון הבהיר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אני מודיע כאן ועכשיו שהישיבה הזאת לא תינעל ולא ישתנה סדר יומה כל עוד החוק לפיזור הכנסת לא יחוקק סופית בקריאה שנייה ושלישית", תוך שהוא מכוון את דבריו לחברו למפלגה - מיקי זוהר.

מיקי זוהר סערה פיזור הכנסת בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד