י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מיקסר Behringer XENYX 1202FX האם מומלץ?

בכתבה זו נערוך סקירת מוצר מעמיקה אודות מיקסר אומנים Behringer XENYX 1202FX המומלץ מאוד לקריוקי  

מיקסר Behringer XENYX 1202FX האם מומלץ?
מיקסר Behringer XENYX 1202FX צילום: ברינגר

כמעט בכל בית בישראל, או בכל אולפן הקלטות תמצאו כאלה, בכל מועדון קריוקי, יהיה מונח מיקסר על עמדת הדי ג'יי. אז מהו בעצם ייחודו של המיקסר מבית היוצר של  Behringer דגם 1202FX ולמי הוא מיועד?

על החברה
המיקסר החדשני מיוצר על ידי חברת Behringer, חברה בעלת תארים רבים בתחום ההגברה והסאונד. החברה הינה בין המובילות בתחום, ונמצאת לצד חברות מוכרות כמו TRX Audio, Proxtone ועוד.

לרוב, בתחומים אלו, החברות פחות מוכרות על ידי רוב האוכלוסייה, בניגוד לחברות כמו Apple, Sony וכאלה.

אם נסתכל על הרזומה של החברה ועל מוצרים קודמים כמו מיקסרים מאותה חברה, דגם 502 או 802 , נוכל להבחין ברמת גימור גבוהה ובמוצרים עמידים אשר בהחלט שווים את הוצאתנו הכספית. ייחודה של החברה היא שמירה על איכויות ואי התפשרות על מוצר פחות ממושלם. רוב המועדונים בארץ כיום משתמשים בחברה זו, והמכשירים נשמרים למשך שנים, לכן השקעה חד פעמית משתלמת כאן.

על הדגם
מיקסר 1202FX מסדרת ה- Xenyx של החברה מציב רף גבוהה לשאר החברות. מבחינת חיצוניות, המוצר מבריק ומושך את העין. אולם למתחילים שבינינו כל הלחצנים יכולים לבלבל ולהרתיע, אך חברת Behringer, כמו בשאר דגמיה, מאפשרת ללקוחותיה להנות מחווית שימוש פשוטה ונוחה.

למיקסר כניסת Aux לחיבור מכשירי שמע, שתי יציאות - PL (יציאת מאסטר וקונטרול נפרדות), ויציאה נוספת לאוזניות. בנוסף לדגם קיימים גם ארבעה ערוצי סטריאו, ארבעה ערוצי MIC/LINE הכוללים אקולייזר, כניסת ויציאת Tape לנגן מוסיקה. והכי חשוב, מספק מתח 48V אשר מאפשר לנו להפעיל מיקרופונים מסוגים שונים ובאיכויות שונות. חשוב להדגיש שעל מנת שנוכל להנות מרמתו הגבוהה של המוצר יש להשתמש האביזרים נלווים ברמה לא פחות גבוהה.

מפרט טכני
דגם: 1202FX
אפקטים (אקו...): יש
ערוצים (ברוטו): 12 ערוצים
ערוצים (נטו): 8 ערוצים
ערוצי מונו (מיק'): 4 ערוצים
ערוצי סטריאו (מחשב/אורגן): 4 ערוצים
סוג הכניסות: XLR+PL+RCA
כניסת USB: אין
שנאי: חיצוני
כרטיס קול מובנה: אין
נתונים נוספים: 99 אפקטים הכוללים: אקו, דיליי, ריוורב, ועוד

למי המוצר מיועד?
לרוב, נמצא את המוצר המדובר במקומות מקצועיים כמו מסיבות קריוקי, מועדוני קריוקי, אולמות אירועים, עמדות די ג'יי וכו'... כחלק אינטגרלי של ציוד הגברה שלם, שכולל בדרך כלל רמקולים מוגברים או פסיביים ומגבר תואם, וכמובן יתר האביזרים כגון מיקרופונים, מיקרופונים אלחוטיים ועוד.

עובדה זו לא מונעת מחובבי הז'אנר לרכוש לעצמם ציוד מקצועי כמו זה. כל די ג'יי או מפעיל קריוקי צעיר התחיל את דרכו מהחדר הפרטי שלו, בבית הפרטי של ההורים שלו. לכן, בין אם אתם אנשי מקצוע ותיקים, המוצר יתאים לכם,

וגם אם אתם נערים צעירים שמרגישים שזה יותר מתחביב, וזו התשוקה שלכם, המוצר בהחלט מתאים לכם.

המוצר אינו כרוך בהוצאה מוגזמת ולכן גם לתחביבים יש כאן מקום.

מחיר
עלויות המיקסרים מאוד משתנות. תוכלו למצוא מיקסרים ב 200 שקלים ותוכלו למצוא דגמים כאלו ואחרים באלפי שקלים ואף בעשרות אלפי שקלים. חשוב מאוד לבחון את המוצר לפני, ישנם חיקויים בשוק, ולכן המלצתנו היא לרכוש במקום מסודר, ומחברה מוכרת. דגם ה 1202FX של חברת ברינגר הוא אחד מהמציאות בשוק, המוצר אינו יקר (פחות מאלף שקל), והביצועים שאליו המוצר מגיע עוברים דגמים שעולים כפול ולפעמים גם יותר.

כמובן, נמליץ לכם לבדוק את המכשיר בעצמכם במקום בו אתם רוכשים את המוצר, ויש לרכוש ממקום מוכר שאתם יכולים לסמוך עליו.

לסיכום
חברת Behringer  מייצרת לא מעט דגמים של מיקסרים, מיקסר ברינגר 1202FX בהחלט מבין הבולטים שביניהם. המוצר מומלץ הן לאנשי מקצוע והן לחובבי הז'אנר. מחירו של המוצר מתאים לכל כיס ובהחלט משתלם לטווח הארוך בשל אורך חייו, ובשל איכותו המתעלה על הרבה ממתחריו בתחום. יש להימנע מזיופים ומחברות לא מוכרות. תמיד חפשו מוצר עם אחריות מסודר וארוכת טווח.

למוצר חיבורים ועצם היות המוצר זיוף יכול אף לפגוע בגופים המתחברים אליו. בסופו של יום, המיקסר ידידותי למשתמש ומתאים לביצועים מקצועיים.

מוזיקה מיקסר תחביבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד