י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חריג: הפועל הערבי השיב מעטפה עם אלפי שקלים

פועל ניקיון ערבי של עיריית ביתר עילית מצא מעטפה עם אלפי שקלים • במקום לקחת את הכסף לעצמו, הוא ביקש לקיים מצוות השבת אבידה • מכיוון שאינו יודע לקרוא עברית, ביקש מאנשים ברחוב לתרגם לו מודעות השבת אבידה וזמן קצר לאחר מכן אותר המאבד הנרגש

חריג: הפועל הערבי השיב מעטפה עם אלפי שקלים
הפועל הערבי עם ראש העיר צילום: באדיבות המצלם

זה סיפור לא שגרתי, על פועל ניקיון ערבי בביתר עילית, חוסיין אל פארחין שמו, תושב אחד הכפרים באזור. בשבוע שעבר, באמצע עבודתו בניקיון רחובות ביתר, הוא שם לב למעטפה מונחת על המדרכה. כשהרים אותה, גילה בתוכה ערימת שטרות עבה, 3,400 שקלים במזומן.

במקום למהר לתחוב את ערימת השטרות לכיסו, הוא החליט להשיב את האבידה לבעליה. והחל לשאול את העוברים והשבים האם מישהו איבד משהו.

משלא עלה בידו, החל לחפש מודעות "השבת אבידה". אלא שהוא אינו יודע לקרוא עברית, וביקש לצורך כך מאנשים ברחוב לתרגם עבורו את המודעות בתחנות האוטובוסים.

למרבה הנס, המאבד שלא נואש, תלה מודעות, וכך בתוך זמן קצר הוא זכה לטלפון מחוסיין, שבישר לו על מציאת אבידתו היקרה. מסתבר, כי הילד נשלח להביא את המעטפה, אך זו נפלה מכיסו.

ראש העיר מאיר רובינשטיין ששמע על המקרה, מיהר לזמן את הפועל ללשכתו, יחד עם מנהליו באגף הטכני של העירייה, והעניק לו תעודה הוקרה יחד עם מתנה סמלית, כאות הערכה על התנהגותו.

"מסתבר", אומר רובינשטיין, "שהאווירה המיוחדת של ביתר עילית משפיעה גם על הבאים בשעריה, וכך הפועל פלסטיני זכה לקיים השבת בידה לבעליה".

ביתר עילית מעטפה ערבי אלפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד