י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
1,454 מיליון ש"ח שלא כחוק

מנהל החיידר: "לא קיבלתי תקציב שלא הגיע לי" - מעצרו הוארך

בית משפט השלום האריך בחמישה ימים את מעצרו של מנהל תלמוד תורה לעלוב בבית-שמש החשוד בזיוף מסמכים וקבלת דבר במרמה | טוען המעצרים אמר בדיון: "ניתן לראות בבירור כי המסמכים מזויפים" | החשוד טוען מנגד: "ניהלתי ביושר. מעולם לא קיבלתי תקציב שלא הגיע לי"

מנהל החיידר: "לא קיבלתי תקציב שלא הגיע לי" - מעצרו הוארך
תלמוד תורה "בני משה" לעלוב בית שמש צילום: בחדרי חרדים

בית משפט השלום בירושלים האריך בחמישה ימים את מעצרו של מנהל תלמוד תורה כבן 40, החשוד בזיוף מסמכים וקבלת דבר במרמה.

החשוד המרכזי בפרשה, נעצר הבוקר (רביעי) לאחר חקירה סמוייה שהתנהלה במחלק ההונאה של משטרת ירושלים. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של משרד החינוך, ומהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי במהלך החקירה אף נכח נציג של משרד החינוך. 

החקירה כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', עוסקת בעמותת "נטעי שמעון" שנפתחה על ידי החשוד המרכזי, בשנת 2011, לטובת תלמוד תורה לעלוב בבית שמש. כחלק מהדרישות לקבלת תקציב ממשרד החינוך, כך על פי החשד, העמותה הגישה מסמכים מזויפים, על סמך חלק מהם - משרד החינוך אישר להם תקצוב לשנים 2015-2016 בסכום של 1,454 מיליון ש"ח.

"מהחומר שהוגש ניתן לראות בבירור כי המסמכים מזויפים" אמר טוען המעצרים רס"ר אופיר אלמליח, תוך שהוא מציין כי החשוד מסר גרסה לפיה אדם מסויים עמד כביכול בקשר עם משרד החינוך, "אך חומרי החקירה שהוגשו לבית המשפט מפריכים טענה זו בנקל" אמר.

במהלך הדיון בבית המשפט, ניסתה עו"ד דבורה אטיה שמייצגת את החשוד, לברר מספר פעמים מול טוען המעצרים, איך ניתן לטעון כי מסמכים שהוגשו למשרד החינוך באפריל 2018 - התקבלו עבורם כספים במרמה בשנים 2015-2016, אך לא קיבלה מענה לכך. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי עו"ד אטיה טענה "מאז אפריל 2018 לא קיבלה העמותה ולו שקל אחד ממשרד החינוך, לומר היום, שמשרד החינוך נותן ב-2015-2016 כספים על בסיס מסמכים שהועברו ב-2018 - לא נשמע משכנע, ודאי לא בסיס לחקירה כה ענפה".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, "לאור הצורך לעמוד על האינטרס הציבורי שכספי מדינה לא ייגזלו בצורה כזו קלה ופשוטה", וכן מחשש לשיבוש הליכי חקירה והמשך חקירתו של החשוד. שני חשודים נוספים, אחיו וגיסו, שוחררו מבלי שהובאו לבית המשפט.

לגבי שני המסמכים שהוצגו לחשוד בחקירה, שהם לכאורה מזויפים, אמרה עו"ד אטיה לשופט מבלי להתייחס לכך אם המסמכים מזוייפים או לא, החשוד סיפר לחוקרים מי סייע לו בעריכת המסמכים, אמר את שמו, אך המשטרה סירבה להתייחס האם אותו אדם נחקר או נעצר. 

החשוד מסר גרסה לחוקרים, אך לטענת המשטרה, המסמכים המצויים ברשותם מפריכים את גרסתו. הוא חשוד בזיוף מסמכים, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לפשע והלבנת הון.

השופט אורן סילברמן אמר כי "קיים חשד סביר כי המשיב ביצע את העבירות האמורות", וזאת על סמך המסמכים שהוצגו בפניו. השופט החליט כי חלק מפעולות החקירה מצריכות את שהייתו של החשוד במעצר זאת מחשש לשיבוש הליכי חקירה. בעקבות כך האריך את מעצרו בחמישה ימים עד ליום שני הבא.

מנהל תלמוד התורה אמר למקורביו "ניהלתי את תלמוד התורה ביושר והגינות, מעולם לא קיבלתי תקציב שלא הגיע לי".

משרד החינוך קבלת כספים במרמה מסמכים מזויפים מפלג ההונאה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד