י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דריכות במערכת הפוליטית

מפלגת הרמטכ"לים יוצאת לדרך: החיבור המפתיע בין גנץ ליעלון

חיבור מפתיע: בעוד שהמערכת הפוליטית ממתינה בדריכות לשמוע על הפלטפורמה הפוליטית שבה ישתלב בני גנץ - הערב ישנם דיווחים על מגעים משמעותיים בין שני הרמטכ"לים לשעבר - גנץ ויעלון • ומי הן הדמויות הנוספות שירכיבו את הכוורת של גנץ? • 'בחדרי' עם כל הפרטים

מפלגת הרמטכ"לים יוצאת לדרך: החיבור המפתיע בין גנץ ליעלון
חיבור מפתיע. גנץ ויעלון צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90

אינפלציית המתמודדים החדשים והחדשים-ישנים לכנסת הבאה, תחייב ליצור חיבורים פוליטיים - במוקדם או במאוחר, כדי ליצוק משמעות לדמויות הפוליטיות השונות ולא להפוך אותן לרסיסי מפלגות.

הערב (רביעי) נראה כי מתחיל להיווצר החיבור הראשון: כתב "החדשות", עמית סגל, חושף כי בין שני הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ ובוגי יעלון, מתקיימים מגעים משמעותיים בתקופה האחרונה לשם ריצה משותפת של השניים.

על פי הדיווח, יעלון עשוי להצטרף לשורות המפלגה, כאשר בני גנץ יעמוד בראשה.

כמו כן, הכתב ספי עובדיה מערוץ 10 דיווח הערב פרטים על אישים נוספים שעשויים להרכיב את הכוורת של גנץ במערכת הבחירות הבאות.

ע"פ הדיווח, בין השמות החדשים ניתן למנות את מנהל בית החולים שיבא וקצין רפואה ראשי לשעבר איציק קריי, שעשוי להיות מועמד לתפקיד ביצוע; וכן את חילי טרופר - איש חינוך ופעיל חברתי ולשעבר גם עוזרו של שי פירון, שר החינוך ברשימתו של לפיד.

שם נוסף: מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר שעזב ממש לאחרונה את מפלגת "הכי ישראלי" בשל מתיחות עם בתו של הגר"ע זצ"ל, עדינה בר שלום.

יצוין כי גנץ הוא הדמות הפוליטית הכי מחוזרת כיום ובסקרים הוא מקבל כ-16 מנדטים. לעומתו יעלון מדשדש על גבול אחוז החסימה.

לכאורה, החיבור יעשה טוב לשני הצדדים, שכן מפלגה כזו תהפוך למפלגת הביטחוניסטים ותאפיל על מפלגות אחרות בתחום הביטחוני שנחשב ראון במעלה בסדר העדיפויות של הבוחר הישראלי.

בנוסף, גנץ יודע כי מצב השמאל כיום אינו בכי טוב ולכן צירוף של יעלון, המזוהה כאיש ימין-מרכז, יתרום למפלגתו להתרחק מתדמית המפלגה השמאלנית.

מגבאי וגנץ לא נמסרה תגובה לפרסומים אלו.

כזכור, רק אמש הודיע יעלון על הקמת מפלגה חדשה: "זאת תהיה מפלגה בלי קונצים. כל חיי הייתי החייל של המדינה, אני קורא לכם להיכנס יחד איתי מתחת לאלונקה ולהביא תקווה לישראל. הגיע הזמן למנהיגות אחרת".

בנוסף, אמש דווח כי גבאי הציע לגנץ את ראשות המחנה הציוני, אולם זה סירב. דומה כי גם שיחות שונות של גנץ עם לפיד לא הבשילו לכדי חיבור של ממש בשלב זה.

---

לחצו על התמונה למטה, על מנת לצפות בפרק הראשון בפרויקט המיוחד של 'בחדרי חרדים'.

בני גנץ משה בוגי יעלון מפלגה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד